شناسهٔ خبر: 24909732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محافل نشاط همراه با معصیت جایز نیست

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: در ایام عید محافلی برای نشاط طراحی و در آن معصیت می شود جایز نیست و باید از حضور در این محافل خودداری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جمع مردم خداجوی شهر کرمان در خصوص معایب خودبینی به تعابیر قرآن اشاره کرد و گفت :عمر سرمایه گرانی است که نباید با گناه باعث تباهی آن شویم.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه گناه پنهان و آشکار ندارد و همه چیز در دید خداوند است تصریح کرد: نیات ما نیز باید نیت خوب بوده و قصد و نیت ما باید در مسیر خدا باشد.

وی با بیان اینکه شناختن مرز‌های الهی ما را از گناه باز می‌دارد و باید مرز حلال از حرام شناخته و مواظبت کنیم از این مرز‌ها عبور نکنیم افزود: خداوند در قرآن کریم در سوره بقره می‌فرماید حواستان باشد که حدود خدا را رعایت و به مرز‌های الهی حتی نزدیک هم نشوید.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرماید‌ای مردم نکند به دلایل سیاسی و بغض از من شما را از مرز‌های الهی عبور دهد بیان کرد: جریان‌های سیاسی در کشور باید مراقبت کنند که در تحلیل‌های سیاسی از مرز‌های الهی عبور نکنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از مناسبت‌های در پیش روز ملی شدن صنعت نفت است که چند نکته اساسی در آن وجود دارد اظهار داشت: دانش نفت را به ما یاد نمی‌دادند و وقتی اجازه نمی‌دادند در این زمینه متخصص تربیت شود نفت در اختیار خودشان بود.

وی با بیان اینکه، اما امروز نفت از اکتشاف تا صادرات و به طور کلی صنعت نفت در اختیار جوانان ایرانی است گفت: سه جریان سیاسی آن روز برای ملی شدن صنعت نفت کار می‌کردند، گروهی وابسته به شوروی و در رقابت با انگلیس این کار را انجام می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه گروهی وابسته به غرب بودند و ضعفشان این بود که با استعمار مخالف بودند، اما با استکبار مخالفتی نداشتند افزود: گروهی از متدینین بودند که با همراهی آیت‌الله کاشانی این هدف را پیگیری می‌کردند و جبهه ملی برای ملی‌شدن صنعت نفت شکل گرفت، اما بعد از ملی شدن صنعت نفت دیگر کاری از جبهه ملی ندیدیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انسان بعد از مشغله‌های زیاد نیاز به استراحت چند روزه دارد گفت: تفریح و گردش نیز از نیاز‌های انسان است و مسافرت برای همین است و انسان باید سفر کند، اما در پاسخ به نیاز‌ها و ایجاد نشاط نباید معصیت ایجاد شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: این که محافلی برای نشاط طراحی شود و در آن معصیت شود جایز نیست و باید از حضور در این محافل خودداری کرد.

وی با اشاره به اینکه در پاسخ به نیاز‌ها باید منافع حکومت اسلامی را نیز در نظر گرفت افزود: در خرید عید به خرید کالا‌های داخلی توجه شود که به اشتغال و تولید کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/ی

برای حمایت از تولید ملی کالای ایرانی بخرید

نظر شما