شناسهٔ خبر: 24896848 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه تاکید کرد

نقش کلیدی آموزش در ارتقا جایگاه بین‌المللی دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر برنامه این دانشگاه برای قرار گرفتن در بین 100 دانشگاه برتر دنیا اشاره کرد و گفت: باید فرآیند آموزشی ما در دانشگاه ها به نحوی دنبال شود که فارغ الحصیلان هر مقطع بتواند جذب بازار کار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ دکتر احمد معتمدی در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بازنگری برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی از جمله برنامه‌هایی بود که در دانشگاه دنبال شد، گفت: بازنگری برنامه درسی مقطع کارشناسی این دانشگاه فعالیت بسیار کلیدی بود که نتایج آن برای وزارت علوم ارسال شده و به دلیل اینکه دارای اصلاحات اساسی و ریشه ای بود بنابراین مورد توجه این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در معاونت آموزشی دانشگاه امیرکبیر موضوع ارتقاء و ترفیع سالانه اعضای هیات علمی مورد توجه بود چراکه موانعی در این مسیر وجود داشت و در این راستا آیین نامه مربوطه بازنگری شد و در حوزه تحصیلات تکمیلی نیز به رویه های مختلفی نظم داده شد و سعی شد کیفیت این دوره ها افزایش یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: براساس مطالعه و بازدیدهایی که از دانشگاه های بزرگ دنیا انجام می دهیم مشاهده شد که دانشگاه های کشور تا چه میزان با دانشگاه های معتبر دنیا فاصله دارند.

وی با بیان اینکه تفاوت اساسی در بحث های محتوایی آموزشی میان دانشگاه های کشور و دانشگاه های معتبر دنیا وجود دارد، افزود: به طور مثال نحوه پذیرش دانشجو دکتری، نحوه تعریف پروژه های دوره دکتری و کارایی دانش اموختگان  دوره دکتری با جامعه مناسب نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: تمامی فارغ التحصیلان دکتری ما به دنبال استخدام در دانشگاه هستند این درحالی است که در دانشگاه های خوب دنیا فارغ التحصیلان برای جامعه و صنعت تربیت می شوند. باید فرآیند آموزشی ما در دانشگاه ها به نحوی دنبال شود که فارغ الحصیلان هر مقطع بتواند جذب بازار کار شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد، گفت: برای رسیدن به این جایگاه باید بخش آموزشی دانشگاه ساماندهی شود.

در ادامه دکتر عباس سروش معاون سابق آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه در زمینه بین المللی سازی فعالیت ها در میان دانشگاه های هم سطح خود جایگاه خوبی را کسب کرده است.

وی افزود: زمانی می توانیم در مدیریت دانشگاه موفق شویم که بتوانیم افراد را به لحاظ فکری و ذهنی با برنامه ها همراه کنیم.

معاون سابق آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشگاه یک محیط علمی است و اساتید و دانشجویان باید توجه داشته باشند که معیارهای موجود در این فضا نیز به صورت علمی ایجاد و دنبال میشود.
سروش خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در 10 سال آینده دانشگاه هایی موفق هستند که در خصوص ایجاد منابع مالی آینده نگری کنند.

وی عنوان کرد: تقاضا محور کردن پژوهش ها در دانشگاه بسیار مهم است اما در این زمینه عقب هستیم.صنعت نیز در تقاضا محور کردن پژوهش ها دخیل است اما دانشگاه ها نیز در این زمینه باید بیشتر برنامه ریزی و فعالیت کنند.

معاون سابق آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد:  طی چند سال گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تلاش های زیادی برای بین المللی سازی فعالیت ها صورت گرفت که این روند باید توسعه یابد.

وی افزود: درحال حاضر دانشگاه  امیرکبیر در زمینه بین المللی سازی فعالیت ها در میان دانشگاه های هم سطح خود جایگاه خوبی را کسب کرده است. در واقع این دانشگاه امتیازاتی دارد که باید این امتیازات حفظ شود.

همچنین دکترسید محمدحسین کریمیان معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی دو سال گذشته اعضای هیات علمی در راستای اجرای برنامه های آموزشی دانشگاه کمک های بسیاری انجام داده اند که امیدواریم در آینده نیز این حمایت و کمک های اعضای هیات علمی دانشگاه ادامه یابد.

وی افزود: در دوره مدیریت جدید این معاونت ،  براساس برنامه راهبردی دانشگاه حرکت می کنیم و روالی که در زمان مدیریت دکتر سروش نیز وجود داشت، پیگیری خواهد شد.
دکتر کریمیان خاطرنشان کرد: برنامه معاونت آموزشی این دانشگاه ارتقا سطح آموزش به صورت کیفی و کمی است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: فارغ التحصیلان ما در دوره کارشناسی در سطح بسیار عالی قراردارند اما از نظر مهارت خیلی قوی نیستند که برنامه داریم این وجه از دانشجویان دانشگاه را نیز تقویت کنیم. در واقع سروسامان دادن گروه های آموزشی از دیگر برنامه های این معاونت است.
انتهای پیام

نظر شما