شناسهٔ خبر: 24890886 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در گفت‌گو با ایبنا:

عرضه دو هزار عنوان کتاب جهاد دانشگاهی در نمایشگاه کتاب تهران

چهره‌های علمی با مخاطبانشان دیدار می‌کنند

عادل تقوی از اعزام کاروان‌های دانشجویی در مناطق محروم که امکان دسترسی آسان به سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ندارند خبر داد.

صاحب‌خبر -
 
عادل تقوی
عادل تقوی، رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره حضور این سازمان در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: طبق روال دوره‌های گذشته در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و شعبی که در سراسر کشور دارای نمایندگی هستند همراه با تازه‌های کتاب شرکت می‌کنند.  
 
وی ادامه داد: واحد‌های شهرستان‌ها که امکان حضور مستقل را در نمایشگاه ندارند؛ نمایندگی آن‌ها را سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مرکزی بر عهده گرفته است و در نمایشگاه سی‌ویکم حضور خواهند یافت. واحد‌های اصفهان، آذرباییجان‌غربی، البرز، زنجان، قزوین، مشهد، پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه علوم انسانی و پژوهشگاه فرهنگ و هنر معماری و تعداد دیگری از واحد‌هایی که تعداد کتاب محدودتری دارند از جمله این واحد‌ها هستند.
 
تقوی خاطرنشان کرد: واحد‌های امیر کبیر و تهران هم در مصلی به صورت مستقل حضور خواهند یافت.
 
تقوی تاکید کرد: در مجموع سه غرفه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپا خواهیم کرد که به تهران، امیرکبیر و نمایندگی‌های انتشارات جهاد دانشگاهی اختصاص خواهند یافت و تمام کتاب‌های چاپ جدید سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه سی‌ویکم عرضه خواهند شد.
 
رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی درباره برنامه‌های فرهنگی که قرار است در طول نمایشگاه از سوی این سازمان انجام پذیرد، گفت: در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری، اعزام کاروان‌های دانشجو با اولویت مناطق محروم را مدنظر داریم که در این‌باره هماهنگی‌هایی با معاونت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی انجام شده است.
 
تقوی گفت: بحث دیگر نظرسنجی از مخاطبان ناشران دانشگاهی است که در سال گذشته اولین دوره آن اجرا شد و قرار است که تا قبل از برپایی نمایشگاه سی‌ویکم این نظر سنجی امسال هم برگزار شود تا از نظران مخاطبان در ارائه امکانات بهره بگیریم. علاوه بر آن نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار خواهیم کرد که بخشی از این نشست‌ها با همکاری ناشران دانشگاهی انجام خواهد شد.
 
به گفته رئیس انتشارات جهاد دانشگاهی دیدار دانشجویان و مخاطبان با استادان و چهره‌های علمی کشور جزو برنامه‌هایی است که در نمایشگاه کتاب سال جاری تدارک دیده شده است و این افراد در غرفه‌های جهاد دانشگاهی حاضر خواهند شد.

وی افزود: در مجموع 2 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری عرضه خواهد شد و از برخی از کتاب‌های شاخص رونمایی به عمل خواهد آمد.
 
تقوی درباره جانمایی انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی گفت: طبق تقسم‌بندی که صورت گرفته در سالن ناشران دانشگاهی، ضلع جنوبی مصلی استقرار خواهیم داشت.
 
تقوی در انتها درباره انتقال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از شهر آفتاب به مصلی گفت: انتقال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از شهر آفتاب به مصلی تصمیم عاقلانه‌ای بود اما در مجموع فضای مصلی برای برگزاری چنین رویدادی تعبیه نشده است، در کل از لحاظ سطح دسترسی نسبت به شهر آفتاب دارای مطلوبیت نسبی است.
 

نظر شما