شناسهٔ خبر: 24886144 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیوکمپ آماده انتقام بارسلونا از چلسی/جشن صعود بایرن مونیخ در استانبول

تکلیف مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری 2 دیدار مشخص می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تکلیف مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری 2 دیدار مشخص می شود که تیم بارسلونا میزبان چلسی و بشیکتاش از بایرن مونیخ پذیرایی می کند. با برگزاری این 2 دیدار ، هشت حاضر در مرحله یک چهارم نهایی معرفی می شوند.

نیوکمپ آماده انتقام بارسلونا از چلسی/جشن صعود بایرن مونیخ در استانبول

بارسلونا - چلسی (1-1)

بارسا که در دیدار رفت موفق به کسب نتیجه یک بر یک در لندن شده امشب از ساعت 23 و 15 دقیقه در ورزشگاه نیوکمپ به قضاوت دامیر اسکومینای اسلواک میزبان چلسی خواهد بود. بارسایی ها امشب به دنبال انتقام حذف در سال 2012 مقابل آبی پوشان لندن هستند.هواداران بارسا هنوز تیر خلاص فرناندو تورس در دقیقه 91 را در ورزشگاه نیوکمپ فراموش نکرده اند. مسابقه ای که در مجموع 2 مسابقه رفت و برگشت با نتیجه سه بر دو مغلوب چلسی روبرتو دی متئو شدند و حال دوباره چلسی با یک مربی ایتالیایی دیگر مقابل بارسلونا قرار گرفته است و می خواهد انتقام شکست مقابل دی متئو را مقابل هموطنش آنتونیو کونته بگیرد.

بارسلونا در لالیگا با اقتدار و بدون شکست در صدرجدول قرار دارد. آنها در این فصل در تمامی رقابتها فقط یک شکست در دیدار رفت کوپا دلری مقابل اسپانیول متحمل شدند که البته در دیدار برگشت آن شکست را جبران و صعود کردند. برخلاف بارسا ، چلسی نتایج سینوسی در لیگ جزیره گرفته است و در حال حاضر در رتبه پنجم جدول قرار دارد . آنها پس از اینکه در لندن مقابل بارسلونا پیروزی را با درخشش مسی با مساوی عوض کردند، دو شکست در لیگ برتر مقابل دو تیم شهر منچستر متحمل شدند . البته آنها این هفته مقابل کریستال پالاس به پیروزی دو بر یک دست یافتند.

میزبان در این بازی نلسون سمدو و دنیس سوارز را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. رسیدن یا نرسیدن اینیستا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تیم میهمان در این بازی احتمالا داوید لوئيز، راس بارکلی و تیمو باکایوکو را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

68 درصد تیم هایی که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا در بازی رفت در خانه حریف به تساوی یک بر یک رسیدند، نهایتا به دور بعد صعود کردند.

چلسی در هشت مصاف قبلی‌اش مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است. (2 برد و 6 تساوی). هر چهار حضور قبلی آنها در نیوکمپ با تساوی به پایان رسیده است.

بازی امشب چهاردهمین دیدار 2 تیم در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. تنها دو بازی بیشتر از این دوئل در اروپا برگزار شده است. رئال مادرید-بایرن مونیخ (18) و بارسلونا-میلان (15). از سیزده رویارویی قبلی دو تیم، شش بازی با تساوی به پایان رسیده است. (46 درصد).

چلسی در همین فصل موفق شده اتلتیکو مادرید را در مادرید شکست بدهد. اگر آنها فردا بارسا را هم ببرند، پس از میلان و رم، به سومین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل می‌شوند که توانسته دو تیم اسپانیایی را در خانه آنها در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا شکست بدهد. میلان در فصل 2000/2001 توانسته بود بارسا و دپورتیوو لاکرونیا را شکست دهد و رم هم در فصل 2002/03 والنسیا و رئال مادرید را در اسپانیا ببرد.

بارسلونا تاکنون 23 پیروزی مقابل تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده که در تاریخ این تورنمنت، تیم دیگری نتوانسته چنین رکوردی ثبت کند.

لیونل مسی در حالی در بازی رفت در نهمین مصافش با چلسی بالاخره موفق به گشودن دروازه این تیم شد که با 18 گل، بیشترین گل را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به نمایندگان انگلیسی زده است. بازیکن دیگری چنین آماری برابر تیم‌های انگلیسی ندارد.

لوییس سوارز 881 دقیقه است که در لیگ قهرمانان اروپا گل نزده. بدترین رکورد او در این تورنمنت. آخرین گل سوارز در اروپا به برد 6-1 بارسا مقابل پاری سن ژرمن برمی‌گردد.

ادن هازارد در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، 23 بار هم تیمی‌هایش را در موقعیت شوت زنی قرار داده است. دقیقا به اندازه نیمار.

ترکیب احتمالی چلسی : کورتوا،آزپلیکوئتا، رودیگر، کریستانسن، موزس، کانته، فابرگاس، آلونسو، ویلیان، پدرو و هازارد

ترکیب احتمالی بارسلونا : تراشتگن ،پیکه ، اومتیتی، آلابا، روبرتو، اینیستا، راکیتیچ، بوسکتس، پائولینیو، مسی و سوارز

بشیکتاش - بایرن مونیخ (0-5)

پیش از دیدار بارسلونا و چلسی ، تیم بایرن مونیخ در ترکیه در حالی به مصاف بشیکتاش می رود که تقریبا کار صعودش را با پیروزی پرگل پنج بر صفر در دیدار رفت در مونیخ تمام کرده است و امشب کار دشواری ندارد.

باوارایی ها پس از چندین فصل ناکامی در کسب موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا، با بازگشت هاینکس که آخرین بار بایرن را به قهرمانی چمپیونزلیگ رساند، امیدوارند نتایج درخشانی کسب کرده و پس از چند سال، طلسم قهرمانی را بشکنند.

بایرن در بوندس لیگا با اقتدار صدرنشین است در حالی که بشیکتاش در لیگ ترکیه پس از گالاتاسرای در رتبه دوم قرار دارند.البته شاگردان گونش در زمان دیدار رفتشان با بایرن در لیگ کشورش در رتبه چهارم بودند اما پس از شکست سنگین در مونیخ آنها در سوپر لیگ ترکیه سه پیروزی پیاپی کسب کردند و به رتبه دوم و سه امتیازی گالاتای صدرنشین رسیدند.

بایرن مونیخ از زمان بازگشت هاینکس در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است.آنها در هشت فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا، شش بار به نیمه نهایی رسیدند.

بشیکتاش هیچ وقت موفق به گلزنی برابر بایرن مونیخ، نشده است.آنها در شش دیدار اخیر خانگیشان در لیگ قهرمانان شکست نخوردند . البته پنج دیدار را مساوی کردندو فقط یک برد به دست آوردند.

ترکیب احتمالی

بایرن مونیخ: اولریش، آلابا، هوملس، کیمیش، سوله، روبن، مولر، خامس، ویدال، تیاگو و ساندرو واگنر.

بشیکتاش: فابری، گونول، توسیچ، آدریانو، مدل، ارسلان، تالیسکا، پپه، ویدا، کوارشما و هاتچینسون.

 انتهای پیام/

پیش بازی لیگ قهرمانان اروپا

نظر شما