شناسهٔ خبر: 24800826 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) تشریح کرد؛

مساجد و نقش تاثیرگذار آن‌ها در خرید کالای ایرانی

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس دینی، گفت: ائمه‌جماعات می‌توانند طبق برنامه‌ای تدوین شده، کارخانه‌داران را به مسجد خود دعوت کنند تا در مورد کیفیت کالاهای تولید شده خود برای نمازگزاران توضیح دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسجد و کانونهای مساجد خبرگزاری شبستان، در جامعه اسلامى، مساجد در تمام جنبه‏‌هاى زندگى فردى و اجتماعى مسلمانان حضور فعال دارند و نقشی محورى ايفا مى‏‌كنند.

 

مخاطبانی که براى انجام فرايض دينى هر روز به مسجد رفت و آمد مى‌‏كنند، ضمن اداى فريضه نماز با قرارگرفتن در اين اجتماع در خلال صحبت با يكديگر از اخبار جامعه باخبر مى‏‌شوند و در جريان مسایل روز نیز قرار مى‏‌گيرند.

 

همچنين، وجود منابر در مساجد كه از آن‌ها به عنوان يك «رسانه عمومى در اسلام» نام برده مى‌شود، نيز نقش مهمى در نشر افكار ايفا مى‏‌كنند و سخنرانان با استفاده از آن به نشر عقايد اسلامى و انتقال مسایل مهم جامعه به مردم مى‌پردازند.

 

با توجه به اینکه بحث حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی به عنوان شعار امسال انتخب شده است این ظرفیت در طول سال برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی آن فراهم است تا به صورت مکرر و نه موردی و مقطعی ترویج و تبیین شود.

 

به همین جهت و در راستای نقش تاثیرگذار مساجد در تحقق این موضوع با حجت‌الاسلام مصطفی رئیسی؛ امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) خیابان دوم نیروی هوایی گفت و گویی تهیه شده است که متن آن در ادامه می‌آید:

 

حجت‌الاسلام مصطفی رئیسی با اشاره به جایگاه اثربخش مساجد در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» گفت: مساجد، همواره در طول پیروزی انقلاب اسلامی و در برهه‌های مختلفی همانند دوران جنگ، نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند، بدون شک در فرهنگ‌سازی  و ترویج خرید کالای ایرانی هم می‌توانند نقش موثر خود را به خوبی ایفا کنند.

 

وی بیان کرد: معتقدم با فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی به ویژه در میان بانوان نمازگزار که در خرید کالای منازل نقش مهمی دارند، می‌توان فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را گسترش داد، بنابراین در وهله اول ائمه جماعات مساجد باید این موضوع را در میان نمازگزاران و مامومین تبلیغ و بسط دهند.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) خیابان دوم نیروی هوایی، اظهار کرد: در صورتی که مساجد، پایگاه و مرکز تبلیغ اجناس و کالاهای ایرانی شوند، بازار کشور در عرصه تولید، مورد حمایت قرار می‌گیرد و تولیدکنندگان داخلی، کالای تولیدی خود را به راحتی در اختیار خریداران قرار می‌دهند و  از طرفی خریداران این کالاها نیز در حین تبلیغ این کالا از سطح کیفیت کالای خریداری شده مطمئن می‌شوند.

 

رئیسی افزود: در گذشته، مساجد پایگاهی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌آمدند به گونه‌ای که آن‌ها مرکز توزیع کوپن و کالاهای مصرفی مردم بودند، اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلاتی که توسط برخی از تعاونی‌های عرضه کالاهای مصرفی در مساجد انجام شد، به این جایگاه و کارکرد مساجد ضربه وارد شد.

 

وی ادامه داد: از طرفی مساجد می‌توانند فروشگاه‌های عرضه کالاهای ایرانی را به مردم معرفی کنند، زیرا اگر مردم ببنند که کالای ایرانی با کیفیت مناسب عرضه می‌شود، بدون شک به سراغ کالای خارجی نخواهند رفت.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: علاوه بر این، ائمه‌جماعات می‌توانند طبق برنامه‌ای تدوین شده، به صورت هفتگی یک کارخانه‌دار را به مسجد خود دعوت کنند تا در مورد کیفیت کالاهای تولید شده خود برای نمازگزاران توضیح دهند، این اقدام خود می‌تواند بهترین تبلیغ برای توجه مردم به خرید کالای ایرانی باشد.

 

 

 

نظر شما