شناسهٔ خبر: 24786178 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مقتدی صدر نسبت به بروز تقلب در انتخابات عراق هشدار داد

ابنا

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق نسبت به بروز تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور هشدار داد و نظارت بین المللی مستقل را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ حجت الاسلام سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق نسبت به بروز تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور هشدار داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر درخواست برخی گروه ها برای تحریم انتخابات به دلیل احتمال بروز تقلب و راهیابی مجدد چهره های موجود به پارلمان گفت: احتمال اینکه در انتخابات تقلب صورت گیرد وجود دارد و بر این اساس خواستار نظارت بین المللی مستقل هستیم.

مقتدی صدر افزود: کمیساریای عالی انتخابات باید شفافیت بیشتری درباره صندوق های رأی داشته باشد.

رهبر جریان صدر درباره تحریم انتخابات نیز تصریح کرد: تحریم انتخابات به هیچ وجه از احتمال بروز تقلب جلوگیری نمی کند بلکه به تحقق این مساله کمک فراوانی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: حضور گسترده و میلیونی در انتخابات اولین گام برای جلوگیری از نفوذ فاسدان است اما این موضوع به معنای دوری از بیان فساد آنان و آگاه سازی مردم برای ایستادگی در برابر فاسدان نیست.

مقتدی صدر با اشاره به اینکه تاکنون از هیچ جریانی در انتخابات پارلمان حمایت نکرده است، دستور ممنوعیت مشارکت اعضای جریان صدر در انتخابات را تکذیب کرد.

وی خاطرنشان ساخت: آنچه می خواهم دوری از وابستگی سیاسی و تأکید بر وابستگی ملی است.

گفتنی است انتخابات پارلمانی عراق قرار است 12 ماه می 2018 (22 اردیبهشت) برگزار شود.

نظام اداره عراق به صورت پارلمانی اداره می شود و انتخاب نخست وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان و وزیران کابینه مرتبط با انتخابات پارلمانی است. بر همین اساس این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

............
پایان پیام/ 326

نظر شما