شناسهٔ خبر: 24761572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مصاحبه عیدانه با لژیونر جودوی ایران

به مناسبت سال جدید نوروزی گپ و گفتی را با سعید مولایی ، لژیونر جودوی ایران ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان سعید مولایی صاحب چندین مدال قهرمانی جایزه بزرگ بین المللی جودو و چندین دوره قهرمانی کشور است. مولایی در مسابقات قهرمانی جودو بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان موفق به کسب مدال برنز گردید و توانست در کنار حسن خالمورزایف (نفر اول المپیک ریو 2016 ) روی سکو قرار گیرد.

مولایی موفق شد پس از 10 سال پی در پی، طلسم شکست جودوکاهای ایران را در رقابت های جهانی بکشند و صاحب مدال با ارزش برنز گردد.

در مجموع می توان گفت او سالی موفقیت آمیز را پشت سر گذاشت و به همین دلیل در روزهای پایانی سال 96 به سراغ این جودو کار رفتیم و گپ و گفتی نوروزی را با او ترتیب دادیم:

متولد 15 دی 1370 در تهران هستم.

فعالیتم را به طور رسمی از سال 1383 در جودو شروع کردم اما با این وجود می توان گفت، مسبب اصلی حضور من در این رشته کسی نبود جز مهرداد حسن زاده.

 من عاشق جودو هستم و در طول این سالیان اخیر همواره زندگی ام را وقف جودو کرده ام و از اینکه در این رشته المپیکی فعالیت می کنم بسیار خوشحالم.برای خودم هم خیلی سخت است که جودو را کنار بگذارم. مثل یک آدم معتاد شده ام که به جودو و مبارزه اعتیاد دارم.

در سال 96 با وجودی که اتفاقات تلخ زیادی در کشورمان رقم خورد اما برای من سالی پر از خیر و برکت بود و توانستم مدال های متعددی را در تمامی مسابقاتی که شرکت کردم برای خانواده جودو به ارمغان بیاورم.

سال 96 هم مانند سال های گذشته خالی از رویدادها و حوادث تلخ و غمبار نبود. از سانحه معدن یورت گرفته تا سقوط هواپیمای پرواز تهران یاسوج،زلزله کرمانشاه، حمله تروریستی در مجلس، زلزله بجنورد، زلزله 6 ریشتری در سفید سنگ، قتل آتنا و بنیتا، حجتی آشکار به نام حججی و سقوط کشتی سانچی از جمله حوادثی بودند که باعث شدند تا دل هر آدمی از شنیدن این حوادث به رنج بیاید.

تمام اتفاقات سال 96 برایم بسیار خوشحال کننده بودند اما اگر به صورت خاص بخواهم بهترین عملکردم در سال 96 را بگویم کسب مدال برنز پس از ده سال در رقابت های جهانی از خاطره انگیزترین و بهترین اتفاقات زندگی من محسوب می شود.

با توجه به اینکه کمتر از پنج ماه تا شروع بازی های آسیایی جاکارتا فرصت باقی مانده در نظر دارم تمریناتم را به صورت ویژه دنبال کنم تا بتوانم در این رقابت ها هم برای ورزش کشورم بهترین عنوان را بدست بیاورم و هم دل هموطنانم را با این مدالی که می گیرم شاد کنم.

من تاکنون نزدیک به 6 سالی است که در ایام عید کنار خانواده ام حضور ندارم و امسال هم مانند گذشته در کشور دیگری به استقبال سال نو رفتم.با این وجود خوشبختانه در رقابت های گرنداسلم روسیه که در آخرین روهای اسفند ماه در روسیه برگزار شد توانستم با کسب مدال برنز به رنک دوم دنیا صعود کنم.

در نظر دارم اولین عیدی سال جدید را مانند سال های گذشته به عمویم که نه تنها یار و یاور من بوده بلکه مانند پدر از من مراقبت و نگهداری کرده به او بدهم.

من خیلی از موفقیت ها و مدال هایی را که در طول این سال ها در تورنمنت های مختلف بدست آورده ام مدیون خانواده عزیزم و علی الخصوص عمویم می دانم و در صورتی که به مدال المپیک برسم آن را با افتخار به گردن عمویم می اندازم و به او تقدیم می کنم.

ورزش جودو یک رشته سنگین محسوب می شود اما با این حال تمام فکر و ذهنم را معطوف به این کرده ام تا نامی نیک و ماندگار از خودم در این رشته به یادگار بگذارم.شاید برخی مواقع تمرینات پر فشار باعث خستگی ام شده باشد اما با این وجود تاکنون به این فکر نکرده ام که از جودو خداحافظی کنم. خون من با این رشته آغشته شده و ان شاالله شایستگی این را داشته باشم تا در المپیک توکیو طلسم مدال نگرفتن جودو را در آنجا بشکنم.

بله پس از ناکامی در المپیک ریو و با توجه به بی مهری هایی که در دوره های قبلی فدراسیون در حق من صورت گرفته بود، تصمیم گرفتم برای همیشه با جودو خداحافظی کنم اما پس از مدتی و با صحبت هایی که با مربی شخصی ام انجام دادم از این هدفم پشیمان شدم و دوباره به جودوبازگشتم و نتیجه اش این شد که توانستم پس از ده سال مدال برنز رقابت های جهانی را بدست بیاورم.

تا حدی به تمام خواسته هایم در جودو دست یافته ام اما با این حال هدف های بزرگتری را در ذهنم دنبال می کنم و تمام تلاشم بر این است تا بتوانم برای کشورم در المپیک هم مدال آوری کنم و هم طلسم مدال نگرفتن جودو کاران کشورمان را در این مسابقات بشکنم.

کشتی فرنگی و کشتی پهلوانی از رشته های مورد علاقه ام پس از جودو هستند و در نظر دارم پس از اتمام دوران ورزشی ام در جودو در این رشته ها هم شانسم را برای کسب مدال آزمایش کنم.اطمینان دارم که می توانم همانند جودو در آنها هم به موفقیت هایی برسم.

آماده کار شود///مصاحبه عیدانه با سعید ملایی

تاکنون فرصتی پیش نیامده که آشپزی کنم اما به دنبال این هستم تا در فرصتی مناسب هم به این رشته گرایش پیدا کنم و هم آشپزی کردن را بیاموزم تا بتوانم در آینده در مواقعی که تنها هستم برای خودم غذا درست کنم.

خانواده ام همانند من پرسپولیسی هستند و رنگ مورد علاقه ام هم سرخ است.

من عاشق موسیقی سنتی یا کلاسیک هستم چرا که گوش دادن به آنها آدم را یاد دوران شیرین کودکی می اندازد.

با توجه به اینکه پرویز پرستویی شباهت زیادی به پدرم دارد او بازیگر مورد علاقه ام است.

خیر تا الان فکری بابت حضور در سیاست نکرده ام.خدا را شکر چند ماه پیش از پایان سال توانستم مدرک کارشناسی ام را در رشته مدیریت اخذ کنم و قصدم بر این است تا در سال 97 هم برای شرکت در کارشناسی ارشد اقدامات لازم را انجام دهم.البته پس از پایان دوران ورزشی تمام تمرکزم بر این است تا به جای حضور در عرصه سیاست برای کشورم در مدیریت ورزشی مفید باشم.

از زمانی که محمد درخشان به عنوان رئیس فدراسیون جودو منصوب شده تا حدود زیادی امکانات بهتر از قبل شده است،البته با این وجود من برای کسب مدال در رقابت های گرندپریکس،قاره ای،جهانی و آسیایی به غیر از هزینه های فدراسیون خودم هم مبالغی را صرف حضورم در این مسابقات کرده ام و امیدوارم روزی فرا برسد که مسئولان ورزش کشورمان بتوانند نیازهای مالی یک ورزشکار را بر آورده کنند  تا آنان بدون هیچ مشکلی برای کشورمان در تورنمنت های مختلف مدال آوری کنند.

خودم علاقه ای به فعالیت در شبکه های مجازی ندارم، ولی با این وجود در روزهایی که تمرین ندارم و سرم خلوت است نگاهی گذرا به فضای مجازی می اندازم تا از اخبار روز دنیا با خبر شوم.

طبق عقاید ما ایرانی ها سگ حیوان وفاداری است.

به نحسی سیزده بدر هیچ اعتقادی ندارم اما ان شاالله سیزده بدر به مردم خوش بگذرد و با خوبی و خوشی به تفریح شان در روز این بپردازند.

آرزوی سلامتی برای تمام مردم کشورم در سال جدید را دارم و انشاالله هیچ اتفاق تلخی در امسال گریبانگیر هموطنانم نشود. مطمئنم امسال، سال شکوفایی جودو است و از خدا می خواهم کمک مان کند تا بتوانیم در بازی های آسیایی جاکارتا با همت و تلاش ورزشکاران به مدال طلا دست یابیم.

بنده کمی به فال و طالع بینی اغعتقاد دارم.

فن کاتابروما از فنونی هست که در جودو روی حریفانم اجرا می کنم و برای یادگیری این تکنیک سالیان سال زحمت کشیدم تا بتوانم آن را یاد بگیرم.

در دوران کودکی و هنگامی که جودو را شروع کردم مطمئن بودم که می توانم روزی به مدال جهانی برسم و خدا را شکر با تمرینات، برنامه ریزی و ریکاوری هایی که زیر نظر مربی ام پیگیری کردم، توانستم پس از 10 سال سومین نفری باشم که از کشورمان موفق می شوم روی سکوی جهانی بروم. بزرگ ترین آرزوی من این است تا برای یک بار هم که شده بتوانم در رقابت های جهانی و المپیک سرود مقدس کشورم را به اهتزاز در بیاورم تا با این کارم دل مردم کشورم را برای لحظاتی هم که شده شاد کنم.

الگوی ورزشی من کسی نیست جزء بوبایسا سایتیف کشتی گیر نامدار روسی و امیدوارم من هم بتوانم مانند او به تمام افتخارات ممکن نایل شوم.

خوشبختانه رابطه من با تمام ورزشکاران سایر رشته ها بسیار خوب است و احترام خاصی هم بین من با آنها برقرار است و آرزوی قلبی من این است که بتوانیم در تمام مسابقاتی که شرکت می کنیم برای کشورمان مدال آوری کنیم.

از اجزای آجیل به انجیر علاقه دارم و ان شاالله همیشه زندگی انسان ها مانند انجیر خندان سپری شود.

گفتار و صحبت های درست پیش از مسابقه به من انرژی می دهد.همچنین عمویم که مانند پدرم دوسش دارم کسی است که همواره سعی کرده با رفتارش انگیزه را در من القا کند.

عاشق شعر هستم و حتی در برخی مواقع هم پیش دوستان و آشنایان برایشان شعر می خوانم.رابطه ام با کتاب خیلی خوب است و بیشتر کتاب های روانشناسی را مطالعه می کنم.

چنانچه پیشنهادی بابت حضورم در فیلم های سینمایی داده شود حتما در موردش فکر خواهم کرد.

تاکنون چند بار مسئولان کشور آذربایجان با پیشنهادی هنگفت خواستار حضور من در این کشور شده اند و با اینکه مادرم آذری هست و قرار شده همسرم هم از آنجا باشد ولی من علاقه ای به پول ندارم و حاضر نیستم یک وجب از خاک کشورم را با دیگر کشورها عوض کنم و خیلی خوشحالم که در کشوری به نام ایران زندگی می کنم.

ان شاالله این اتفاق نه تنها برای من بلکه برای سایر ورزشکاران کشورمان هم رخ ندهد.البته قانون کشور ما طوری هست که هیچ کاری از دست ما ورزشکاران بر نمی آید و ما تابع سیاست های مسئولان هستیم.

حسن یزدانی.چون عملکرد او در سال 96 چه در مسابقات آسیایی و چه جهانی بسیار تحسین بر انگیز بود و ان شاالله در سال جدید هم به تمام هدف هایی که برای خودش برنامه ریزی کرده دست یابد.خواسته قلبی من آرزوی سلامتی و تندرستی برای او است.

با وجودی که در مسابقات مختلف به مدال های متعددی رسیدم اما با این حال به خودم نمره 18 را می دهم.ان شاالله در سال جدید با برطرف کردن نقاط ضعفم بتوانم برای کشورم نسبت به سال گذشته افتخارات بیشتری را بدست بیاورم.

دوست داشتم کمتر وعده بدم و اگر هم وعده ای به مردم می دادم سعی می کردم به تمام آنها جامه عمل بپوشانم.از طرفی تلاش می کردم تا مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما