شناسهٔ خبر: 24749940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در دیدار نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس:

جهانگیری: امنیت مردم خط قرمز ایران است

معاون اول رئیس جمهور گفت: توان موشکی ایران بازدارنده و در خدمت صلح، ثبات و امنیت منطقه است

صاحب‌خبر -

دکتر جهانگیری در این دیدار گفت: دو عملیات تروریستی گروه داعش در تهران، کور، بی هدف و ناشیانه بود و خوشبختانه پاسخ مناسبی به گروه تروریستی داعش داده شد و جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر حرکتی پاسخی متناسب و سنگین خواهد داد.

به گزارش جماران، وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا نشان داده که از اراده ای قاطع در مبارزه با تروریسم برخوردار است و امیدوارم با مبارزه جدی ریشه ی تروریسم از منطقه کنده شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: با وجود وعده های مختلف در خصوص تامین نیازهای مادی از سوی برخی کاندیداها، مردم استان علی رغم مواجه بودن با برخی محرومیت ها اما رای بالا و هوشمندانه ای به دکتر روحانی دادند وامیدوارم دولت بتواند قدردان رای مردم باشد و بیش از گذشته به مردم خدمت کند.

جهانگیری گفت: استان سیستان و بلوچستان از مردمانی زحمت کش، تلاشگر و با  توان علمی بالا برخوردار است و جزو معدود استان های کشور است که با دو کشور همسایه مرز مشترک دارد.

وی ادامه داد: تصور آنکه مرز مشترک یک تهدید است تصوری غلط و نادرست است البته باید نسبت به موضوع قاچاق کالا و مواد مخدر حساسیت داشته باشیم اما در عین حال نباید مرز مشترک را از خاصیت بیندازیم چرا که ضرر اصلی آن متوجه مردم استان خواهد بود.

جهانگیری در ادامه گفت: سواحل دریای عمان بعنوان نعمتی بزرگ و خدادادی و فرصتی استثنایی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان است

جهانگیری افزود: مقام معظم رهبری در مقطعی که به این استان سفر کردند، توسعه ی سواحل مکران را مورد تاکید قرار دادند و این موضوع امروز یکی از برنامه ها و اولویت های دولت است.

وی همچنین درباره ی کشاورزی استان گفت:  برای زیرکشت بردن 46 هزار هکتار از اراضی سیستان و تخصیص 500 میلیون دلار با مجوز رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی شده است و این پروژه حتما تکمیل خواهد شد و دولت برنامه های متعددی از جمله الگوی کشت اقتصادی در این اراضی اجرا خواهد کرد.

جهانگیری از توسعه ی سواحل مکران نام برد و گفت: باید برای حل مسائل استان سیستان و بلوچستان با نگاه ملی برنامه ریزی کنیم و تکمیل برنامه ی گاز رسانی به استان، توسعه ی سواحل مکران، اتصال چابهار به راه آهن سراسری کشور و توسعه ی راه و راه آهن در این استان ضروری است .

معاون اول رئیس جمهور درباره ی مشکل کم ابی استان گفت: با توجه به مشکلات آب شرب در استان سیستان و بلوچستان و بخصوص در روستاهای این استان، معاون توسعه ی روستایی تمرکز ویژه ای به این موضوع معطوف کند تا برای اختصاص اعتبار بیشتر برای تامین آب شرب و تکمیل راه های روستایی برنامه ریزی شود

 

انتهای پیام

نظر شما