شناسهٔ خبر: 24732711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

وضعیت بازداشتگاه‌ها؛ برخی بخش‌های مهم هنوز گزارش نداده‌اند

- همشهری آنلاین: معاون حقوقی ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی بخش‌های مهم هنوز گزارش خود در خصوص وضعیت بازداشتگاه‌ها را ارائه نکرده‌اند گفت با تکمیل این گزارشات، نتیجه به رئیس‌جمهور ارائه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

لعیا جنیدی در گفت‌‌‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین پیگیری هیات رسیدگی به وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها گفت: این هیأت در حال رسیدگی به وضعیت بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها است و منتظر ارائه گزارش از مراجع ذی صلاح است.

وی ادامه داد: قبل از سفرم به شیلی یک جلسه برگزار شد که حدود چهار ساعت طول کشید که اقدامات انجام شده و همچنین مأموریت‌ها مورد پیگیری و بحث قرار گرفت تا تمامی افراد تعهدات و تکالیف‌شان مشخص شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جلسات به طور منظم تشکیل می‌شود، اظهار داشت: ما اطلاعات را از قوه قضائیه،‌ زندان، خانواده‌ها، مراجع امنیتی و وزارت اطلاعات را دریافت خواهیم کرد تا یک گزارش جامع از دل آن بیرون بیاوریم.

جنیدی افزود: کار هیات رسیدگی به وضعیت بازداشت‌ها و زندان‌ها این است که وضعیت این مکان‌ها را به رئیس‌‌‌جمهور گزارش دهد و مشخص شود که چرا این اتفاقات افتاده است.

جنیدی با بیان اینکه این جلسات بعد تعطیلات عید هم ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: بخشی از نهادها گزارش‌های خود را داده‌اند اما بخش‌های مهمی هنوز گزارشات خود را ارائه نکرده‌اند و ما منتظر آن هستیم.

نظر شما