شناسهٔ خبر: 24730564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حوزه از فعالیت جهادی سربازان امام عصر(عج) در مناطق محروم گزارش می‌دهد؛

زوج طلبه ای که ماه عسلشان را در اردوی جهادی سپری کردند/ مدیری که با ۱۷ ماشین اسکورت به روستا آمد و مردم را ندید!!!

حوزه/ یک روز یکی از مدیران برای بازدید به روستا آمد به همراه او ۱۷ ماشین برای اسکورت آمده بودند، هنگام ورود مسئولان با یکدیگر احوالپرسی و بعد از دقایقی دوباره راهی شدند و انگار مردم در حاشیه قرار داشتند ...!!!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، جوانانی کم ادعا اما پردغدغه. نقاطی دور دست، اما با صفا. فضایی مملو از بی‌امکانات اما صمیمی، مردمانی تنگدست اما گشاده رو، غذاهایی کم و البته کم هزینه، اما دلچسب و همگی در کنار هم می‌شود بخشی از ذهنیتی که با رفتن به اردو‌های جهادی برایتان به وجود می‌آید.

اردوهایی که در سال‌های اخیر با لبیک گفتن جوانان انقلابی کشورمان به فرمان رهبر معظم انقلاب به شکوفایی رسید و تبدیل شد به جبهه‌ای از جبهه‌های انقلاب که در کنار نمایان شدن اخلاص این جوانان، سازندگی نقاط محروم کشور و صدالبته خودسازی جوانان متعهد ایرانی رقم می‌خورد.

در کوچه پس کوچه‌های روستا خبری از بوی کاهگل و بازی‌های کودکانه نیست. انگار اینجا محرومیت و فقر با یکدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند و در اینجا گاهی مردم از کمترین امکانات و حتی سرویس بهداشتی هم محروم‌اند.

اینجا مردم با وجود اینکه در نزدیک مرز به سر می‌برند اما از امکانات کمی برخوردار هستند.

اینجا هرچه نگاه کنی محرومیت و فقر است، اما چشم‌هایی در انتظارند تا از آن سوی راه‌ها و پشت کوه‌ها افرادی بیایند و خدمتی به این مردمان مرزنشین انجام دهند.

 حجت الاسلام مصطفی محمد دوست و همسرش خانم  مکی زوج طلبه ای هستند که بیشترین تلاششان در جهت عمران، آبادانی و در اردوهای جهادی سپری می‌شود، به گونه ای که حتی ماه عسل ازدواجشان را در اردوهای جهادی بودند.

فعالیت ۹۰ روحانی و طلبه درجبهه محرومیت زدایی بخش درح شهرستان سربیشه

مسئول گروه جهادی عباد گفت: گروه جهادی عباد از حوزه های علمیه خراسان جنوبی و قم متشکل از 90 نفر جهادگر خواهر و برادر فعال درعرصه فرهنگ ایثار و مقاومت، از روز اول سال 1397 در روستاهای کفاز، شهرک ولی عصر، چاه براتی، چاه خزایی و کلاته رحیمی در بخش درح شهرستان سربیشه فعالیت عمرانی و فرهنگی خود را به مدت 7 روز آغاز نموده اند.

وی افزود: این گروه در طول مدت حضور خود در روستای کفاز، احداث استخر ذخیره آب و در شهرک ولی عصر(عج) درح، آبدارخانه و سرویس بهداشتی، حسینیه روستا و در چاه براتی و کلاته رحیمی در تکمیل مسجد روستا فعالیت خواهند داشت.

 حجت الاسلام محمد دوست، مسئول گروه جهادی عباد گفت: هر اردوی گروه جهادی ما دارای یک نام است که اردوی جهادی امسال را به نام اردوی جهادی آموزشی شهید بهشتی نامگذاری نموده ایم.

وی در ادامه افزود: در کنار کارهای عمرانی و محرومیت زدایی از انجام فعالیت های فرهنگی آموزشی، تربیتی و اخلاقی غافل نمی باشیم.

این روحانی جهادگر بیان داشت: اردوهای جهادی مقصدشان محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار است و تلاش می‌کنند تا با ساخت و ساز و آبادانی در مناطق کم برخوردار محرومیت‌ها را بزدایند.

حجت الاسلام محمد دوست افزود: امسال استخر ذخیره آب، مسجد، خانه نیازمند در روستاهای مرزی بخش درح سربیشه به همراه گروه جهادی عباد در ایام نوروز می سازیم و جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر در روستاهای مختلف را پوشش می دهیم.

وی بیان داشت: در یکی از اردوهای جهادی یکی از ریش سفیدان روستا دست مرا گرفت و رو به من کرد و گفت: تو روحانی جوان حرف مرا بیشتر از مسئولانی می فهمی که اگر به روستاها می‌آیند اما از دغدغه مردم بی خبرند.

حجت الاسلام محمد دوست افزود: در یکی از اردوهای جهادی یک روز یکی از مدیران برای بازدید به روستا آمد به همراه مدیر 17 ماشین دیگر به همراه محافظ و اسکورت آمده بودند به هنگام ورود مسئولان با یکدیگر احوالپرسی و بعد از دقایقی دوباره راهی شدند، انگار مردم در حاشیه قرار داشتند!!!

وی بیان داشت: این بازدیدها خوب است، اما ای کاش مردم را در حاشیه بازدیدها قرار ندهیم و نحوه آمدن مسئولان در روستاها خیلی مهم است.

حجت الاسلام محمد دوست با بیان اینکه کار ما میدانی است و من هرچه دارم از همسرم دارم، افزود: بارها گفتم هرکس جای همسرم بود نمی توانست در کنار من باشد زیرا بیشتر در روستاها و خدمت جهادی به سر می برم، بنده دو فرزند دختر دارم یکی 8 ساله دیگری  یک ساله است؛ اگر ایرانی آباد می‌خواهیم باید مثل این جوانان جهادگر همت کنیم.

بعد از گپ و گفت با مسئول گروه، به سمت گروه جهادی می رویم تا با دیگر اعضای گروه هم گفت وگو کنیم. عاشق می‌خواهد و گام‌هایی موثر برای سفر، انگیزه‌ای بزرگ می‌طلبد تا کیلومترها مسیر پرپیچ و خم را برای خدمت به محرومان بپیمایی و چه شیرین است وقتی دست‌هایت پناهگاه مادر گیسو سپیدی را تعمیر می‌کند و یا لبخند را مهمان چهره پدر قامت خمیده‌ای می‌کند که به واسطه زحمت‌های تو، رنج‌هایش کاهش می‌یابد.

اینها حکایت گروه جهادی پرتلاشی است که بدون منت فاصله‌ها را پیموده‌اند تا برای لبیک گفتن به فرامین رهبری و خدمت به جامعه محرومان گام بردارند.

اینجا طلاب هم آتش به اختیارند

نگاهش که می‌کنی بیش از 26سال سن ندارد، اما با وجود این، با لباس روحانیت در مناطق محروم درح شهرستان سربیشه حاضر شده تا در سنگری دیگر خدمت رسانی کند.

درحالی که در این ایام عده زیادی به گشت و گذار، عید دیدنی می روند، در دورترین و مرزی‌ترین نقاط خراسان جنوبی عده ای طلبه آماده شده‌اند تا غبار محرومیت را از چهره مردمان این منطقه بزدایند که چشم به راه همت‌های والا برای آبادانی مانده‌اند.

ملکی افزود: قطعاً حضور علما و روحانیون در این اردوها با هدف محرومیت‌زدایی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان از اهمیت بسزا و مهمی برخوردار است و کلمه جهاد درواقع تداعی کننده عزم جدی برای دفاع همه جانبه از کشور و مملکت است.

وی بیان داشت: زمانی که یک طلبه جهادی مومن و متعهد با عنوان بسیجی به روستاهای دورافتاده می‌آید این فرد پرچم‌دار اسلام و ولایت است و وقتی مردم می‌بینند که این جوانان در موقع نماز همگی به نماز جماعت ایستاده‌اند بسیار تاثیرگذار است و ما این را به عینه می‌بینیم و این تاثیر عملی اردوهای جهادی است و مهمترین ثمره اردوهای جهادی لبخند رضایت بر لبان مردم است.

به راستی اردوهای جهادی سبب تقویت و نفع‌رسانی به دیگران و خودسازی برای خود فرد می‌شود و اگر طلاب و روحانیت با شور و اشتیاق در این  اردوها جهادی شرکت کنند اندک اندک در هر مدرسه علمیه یک گروه جهادی تشکیل می‌شود.

قاسمی دیگر طلبه حاضر در گروه جهادی اظهار داشت: اردوهای جهادی نقش بزرگی در سازندگی معنوی فردی و اجتماعی دارد و باید گروه‌هایی برای هر مدرسه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه حضور طلاب در گروه‌های جهادی ضروری است، اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اردوهای جهادی خودسازی است و ما هم برای انجام کارهایمان برهیچ کسی منت نداریم و تنها برای خودسازی خود آمده و بهترین درس ما از این اردوها درس خودسازی است.

این طلبه جهادگر با بیان اینکه اردوهای جهادی مصداق کاملی برای جهاد اکبر است اظهار داشت: یکی دیگر از مصادیق اردوهای جهادی فرمان و نیت مقام معظم رهبری است که ایشان بحث جهاد کبیر را در دانشگاه امام حسین(ع) مطرح کردند و این موضوعی بود که در قرآن آمده است اما مورد غفلت قرار گرفته است.

حسین کاظمی پور یکی از طلاب حاضر در ارودهای جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اظهار داشت: ارودهای جهادی حرکتی انسان ساز است که چند سالی به همت جهادگران بسیجی، طلاب، ودیگر اقشار جامعه برنامه ریزی شده است زیرا بسیار بودند افرادی که در این ارودها سیر کمال و سعادت را طی کرده و این حرکت خودجوش قدمتی به اندازه یک دهه دارد که بنای آن بر عشق، ایمان، خدمت به محرومان نهاده شده است مهر و بصیرتی که ره آورد انقلاب اسلامی ایران است در این حرکت خود جوش موج می‌زند و خود نمایی می‌کند.

وی بیان داشت: من امروز از خانواده اصلی خود جدا شده، اما در کنار خانواده دیگری هستم که اینها هم عضوی از خاک سرزمین مادریمان هستند، نمی‌شود برخی در رفاه و برخی دیگر از داشتن کم ترین امکانات بی نصیب باشند، ما در این ایام تلاش داریم تا جایی که بتوانیم ابتدا خودسازی، بعد برای مردم قدمی برداریم.

این طلبه جوان گفت: اردوی جهادی دری است که این بار به روی طلاب و روحانیون گشوده شده است و طلاب و روحانیون باید از این فرصت بسیار مهم برای خودسازی و جامعه‌سازی بهره بگیرند و به سایرین نیز برای بهره‌مندی از این فرصت سفارش کنند.

تعداد ۹۰ طلبه نوروز امسال به جای اینکه دعای تحویل سال را در کنار خانواده خود سپری کنند، دستشان سیمان، سنگ و سازندگی بود، طلابی که تا دقایقی مانده به تحویل سال جدید، هم دست از کار نکشیده و دیوارهای مهربانی را خشت خشت برروی هم نهادند.

انتهای پیام/

 

نظر شما