شناسهٔ خبر: 24714404 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

با هشدار جدی و پیگیری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی:

پیشنهاد لغو محاصره قطر در برابر صرفنظر کردن از میزبانی جام جهانی

دادستان کل قطر نسبت به بهبود روابط دوحه با برخی از همسایگان عرب خود بد بین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش یورو نیوز، علی بن فطیس المری در گفتگو با یک نشریه اسپانیایی از شرط تازه عربستان و متحدانش برای لغو محاصره قطر خبر داد. او با ابراز ناامیدی از بروز نشانه های مبنی بر حل بحران جاری گفت: «بله این درست است آنها از ما خواسته اند که از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ صرفنظر کنیم تا متقابلا آنها دست از تحریم و محاصره ما بر دارند.»

ریاض و متحدانش می گویند دوحه برای نشان دادن حسن نیت خود در حل مشکل و برچیده شدن تحریم ها باید میزبانی جام جهانی فوتبال را فراموش کند. مسئولان اماراتی پیش تر هم چنین پیشنهادی را مطرح کرده بودند. علی بن فطیس المری دلیل اصلی چنین پیشنهادی را حسادت عنوان کرده است.

دادستان قطر با رد تلویحی چنین درخواستی این کشورها را به ارتباط بنیادین با تروریسم متهم کرد. او با یادآوری حملات یازدهم سپتامبر بر ملیت سعودی عاملان آن و نقش امارات متحده عربی در این حملات تاکید کرد.

عربستان، امارات، بحرین، مصر و چند کشور عربی دیگر از حدود ده ماه پیش به بهانه حمایت دوحه از تروریسم ارتباط خود با قطر را قطع کرده اند. میانجیگیری های کویت و تلاش های آمریکا هم برای بهبود این وضعیت تاکنون به نتیجه ملموسی نرسیده است.

انتهای پیام

نظر شما