شناسهٔ خبر: 24714390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع کویت اعلام کرد؛

امنیت کویت در گرو نزدیک شدن به ایران و عراق است

معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع کویت: تمایل واقعی کویت بر همگرایی و نزدیک شدن به ایران و عراق است/ به هیچ وجه امکان ندارد در امنیت باشیم مگر این که به این دو کشور نزدیک شویم

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /  شیخ ناصر الصباح نخست وزیر و وزیر دفاع کویت بر تمایل واقعی کشورش برای همگرایی و نزدیک شدن به ایران و عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از خبرگزاری ابنا، معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع کویت ضمن اشاره به لزوم ارتباط قوی با شورای همکاری خلیج فارس بر تمایل واقعی کشورش برای همگرایی ونزدیک شدن به ایران و عراق تاکید کرد.

شیخ ناصر الصباح گفت: «به هیچ وجه امکان ندارد در امنیت باشیم مگر این که به این دو کشور نزدیک شویم».

وی طی اظهاراتی در همایش سرمایه گذاری کویت گفت: «اگر در قبال همسایگان خود احساس راحتی نکنیم همواره مضطرب خواهیم بود و قادر به اتخاذ سیاست در‌های باز در برابر جهان نخواهیم بود».

وی افزود: «باید اعتراف کنیم ایران کشوری بزرگ است که تاریخ برجسته‌ای دارد. مسائل سیاسی گذرا هستند، اما عنصر انسانی همواره حاکم و مسلط خواهد بود».

شیخ ناصر الصباح با اشاره به لزوم همکاری با سایر شرکا برای دستیابی به همگرایی با ایران و عراق و کمک به این دو کشور افزود: «دوست واقعی باید دوست خوبی باشد. انسان باید به همسایگان خود کمک کند. چه آن‌ها از او خوششان بیاید یا نه. همچنین باید در جهت ایجاد رابطه‌ای سالم و خوب تلاش شود تا همه زندگی بهتری داشته باشند»./

نظر شما