شناسهٔ خبر: 24714318 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدها هزار نفر در سراسر آمریکا علیه خشونت با اسلحه تظاهرات کردند

صدها هزار نفر در سراسر آمریکا روز شنبه با شرکت در تظاهرات‌هایی که به «راهپیمایی برای جانمان» معروف شده‌، خواستار کنترل قوانین حمل سلاح در این کشور شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند صدها هزار نفر امروز، شنبه در تظاهرات‌های سراسری برای اعلام مخالفت با خشونت‌های با اسلحه تظاهرات کردند. 

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده صدها هزار نفر در سراسر آمریکا در این تظاهرات‌ها که به «راهپیمایی برای جانمان» معروف شده‌ شرکت کرده‌اند. 

در سازماندهی این تظاهرات‌ها دو نفر از دانش‌آموزانی که از تیراندازی‌های مرگبار اخیر در مدارس آمریکا جان سالم به در برده‌اند، نقش داشته‌اند. 

به نوشته نیویورک‌تایمز، در شهر نیویورک، تظاهرات‌کنندگان با نشانه‌های نارنجی که رنگ رسمی گروه‌های حامی کنترل حمل اسلحه است به خیابان‌ها آمدند؛ در واشنگتن، پلاکاردهای «هرگز تکرار نشود» به ستوه آمدن مردم از خشونت‌های مرگبار را نشان می‌داد و در پارکلند ایالت فلوریدا، در فاصله کمتر از یک مایل از مدرسه‌ای که اخیراً صحنه یکی از خشونت‌های مسلحانه بود، هنگام سر دادن شعار «دیگر بس است» اشک از چشمان یکی از تظاهرات‌دهندگان جاری شد. 

مردم سایر شهرهای مهم دنیا، از جمله لندن، سیدنی، توکیو و غیره نیز قرار است با راه‌پیمایی همبستگی خود را با آمریکایی‌ها اعلام کنند. 

انتهای پیام/ M

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

نظر شما