شناسهٔ خبر: 24714316 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

با هشدار جدی و پیگیری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی:

افشای ارتباط جان بولتون با سوء استفاده از اطلاعات کاربران فیسبوک

استفاده جان بولتون از خدمات شرکت کمبریج آنالیتیکا که در رسوایی سوء استفاده از اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک دست دارد، فاش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، استفاده جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا از خدمات شرکت کمبریج آنالیتیکا که در رسوایی سوء استفاده از اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک دست دارد، فاش شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، اطلاعات جدیدی فاش کرد که جان بولتون از جمله نخستین مشتریان شرکت کمبریج آنالیتیکا بوده است. به نوشته این روزنامه، بولتون از خدمات این شرکت که با رسوایی در آمریکا و انگلیس روبروست، برای تبلیغ بعضی نامزدها در انتخابات آمریکا استفاده کرده است.

تحقیقات نشان داد که کمبریج آنالیتیکا که به نفع ستاد تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ فعالیت می کرد، حریم خصوصی دهها میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک را نقض کرده و بدون آگاهی آنها به اطلاعات شان دست پیدا کرده است.

فادی منصور خبرنگار شبکه الجزیره در واشنگتن، گفت: شرکت کمبریج آنالیتیکا که در رسوایی جمع آوری اطلاعات میلیون ها نفر از کاربران فیس بوک دست دارد، به نفع جان بولتون فعالیت می کرده است. روزنامه نیویورک تایمز با استناد به سخنان کارکنان سابق این شرکت و اسنادی که به آنها دست پیدا کرد، این مسئله را فاش کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، جان بولتون و کمیته سیاسی که او تاسیس کرد از جمله نخستین مشتریان خدمات کمبریج آنالیتیکا بودند که قراردادی به ارزش یک میلیون و دویست هزار دلار با آن برای نظرسنجی رای دهندگان و تاثیرگذاشتن بر نظر رای دهندگان در مسایل مربوط به امنیت ملی، امضا کردند. کمیته بولتون برای تبلیغ بعضی نامزدهای انتخاباتی از پایگاه داده هایی که کمبریج آنالیتیکا برای آن تهیه کرده بود، استفاده کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز می گوید این ویدئوی تبلیغاتی، نمونه ای از تبلیغات سیاسی است که کمیته بولتون در حمایت از یکی از نامزدان انتخابات با استناد به فعالیت کمبریج آنالیتیکا تولید کرد.

تحقیقات رسانه ای فاش کرد کمبریج آنالیتیکا که ستاد تبلیغاتی ترامپ به آن در سال 2015 متوسل شد، به شیوه فریبکارانه به اطلاعات میلیون ها نفر از کاربران فیس بوک نفوذ کرده است. این شرکت که استیو بنن مشاور سابق ترامپ در تاسیس آن مشارکت داشت، فعالیت مدیرعامل خود را به حال تعلیق درآورد. او بارها پیروزی دونالد ترامپ را به لطف فعالیت این شرکت دانسته بود. کمبریج آنالیتیکا در انگلیس و آمریکا با تحقیقاتی روبروست و رابرت مولر بازرس ویژه آمریکا هم به اجرای تحقیقاتی درباره روابط این شرکت با ستاد تبلیغاتی ترامپ ادامه می دهد.

انتهای پیام

نظر شما