شناسهٔ خبر: 24714156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| اسکان ۲هزار و ۵۰۰ نفر هرشب در مسجد جمکران

R7854/P41362/S6,62/CT1

مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: برای تأمین محل اسکان زائران نوروزی شبستان کربلا تجهیز شده که هرشب بالغ‌بر ۲هزار نفر می‌توانند در آن اسکان یابند و همچنین ۵۰۰ نفر نیز در مجتمع اقامتی نیمه شعبان امکان اسکان دارند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل بخشعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم به تشریح اقدامات صورت‌گرفته برای تأمین رفاه مسافران نوروزی مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار داشت: برای تأمین محل اسکان زائران نوروزی شبستان کربلا تجهیز شده که هر شب بالغ‌بر دو هزار نفر می‌توانند در آن اسکان یابند و همچنین 500 نفر نیز در مجتمع اقامتی نیمه شعبان امکان اسکان دارند.

وی افزود: برای جابه‌جایی افراد مسن، جانبازان و معلولان از درب‌های ورودی تا مقابل مسجد مقام و مرمر، واحد ویلچر و ماشین برقی به‌صورت شبانه‌روزی با حضور 250 خادم افتخاری در خدمت این عزیزان است.

مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی چایخانه‌های مسجد برای تأمین آب جوش موردنیاز مسافران و زائران نوروزی ابراز کرد: با توجه به مناسبت‌های مختلف در ایام نوروز برنامه‌ریزی شده تا با غذای گرم، چای و شربت از زائران پذیرایی شود.

بخشعلی با اعلام اینکه امسال مسجد مقدس جمکران میزبان بیش از دو هزار و 400 معتکف خواهر و برادر خواهد بود، بیان کرد: تمامی نیازهای خدماتی معتکفان ازجمله حمام، سرویس بهداشتی و همچنین وعده‌های غذایی گرم برای افطار و سحری تأمین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: صحن‌های مسجد مقدس جمکران نیز در این ایام به‌صورت شبانه‌روزی نظافت می‌شود و همچنین برای اقامه نمازهای جماعت و برگزاری مراسم صحن جامع مهدوی(عج) توسط خادمان این مکان مقدس مفروش می‌شود.

مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: فروشگاه مسجد مقدس جمکران مستقر در پارکینگ شماره یک به‌منظور تأمین اقلام مصرفی موردنیاز زائران، نمازگزاران و مسافران با قیمت مناسب در ایام نوروز فعالیت دارد.

بخشعلی از تعامل با ارگان‌های مختلف استان قم برای استقبال بهتر از زائران، نمازگزاران و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با جمعیت هلال‌احمر استان قم و همچنین برنامه‌ریزی برای حضور فوریت‌های پزشکی به‌صورت شبانه‌روزی در مسجد مقدس جمکران انجام شده است.

وی همچنین گفت: هماهنگی با پلیس راهور برای افزایش نیرو در مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران و خیابان‌های اطراف آن برای هدایت و راهنمایی زائرین و پیشگیری از ترافیک صورت گرفته است.

انتهای پیام/ز*

نظر شما