شناسهٔ خبر: 24714057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کشف یادداشت های مرتبط با داعش در منزل عامل حملات تروریستی اخیر فرانسه

در جریان عملیات جستجو و تفتیش از منزل مسکونی عامل حملات تروریستی در «کرکسون» و «ترِب» واقع در جنوب این کشور یادداشت هایی وصیت نامه وار پیدا کرده اند که در بخش هایی از آن به گروه داعش اشاره شده است

صاحب‌خبر -

ایران آنلاینمنابع قضایی در فرانسه اعلام کردند در جریان عملیات جستجو و تفتیش از منزل مسکونی عامل حملات تروریستی در «کرکسون» و «ترِب» واقع در جنوب این کشور یادداشت هایی وصیت نامه وار پیدا کرده اند که در بخش هایی از آن به گروه  داعش اشاره شده است.

بر اساس این گزارش در جریان جستجوهای صورت گرفته تعدادی ابزار ذخیره و انتشار محتوای دیجیتال نیز کشف و ضبط شده است.

نیروهای امنیتی فرانسه پس از فاش شدن هویت عامل حملات تروریستی صبح جمعه در تلاش اند طی عملیاتی فشرده و با انجام تحقیقات گسترده و همه جانبه به انگیزه اصلی انجام این حملات و وجود همدستان احتمالی در این حادثه دست پیدا کنند.

رسانه های فرانسه روز شنبه اعلام کردند جوانی هفده ساله که از دوستان عامل حملات اخیر بوده به همراه یک زن که از نزدیکان وی بوده و با او زندگی می کرده تحت بازداشت موقت و بازجویی نیروهای پلیس قرار گرفته اند.

رضوان لقدیم، عامل تیراندازی به سوی ماموران پلیس و گروگانگیری در شهر ترب ساعاتی پس از شروع این حملات تروریستی بر اثر شلیک نیروهای ویژه امنیتی در فرانسه از پای درآمد.

گروه موسوم به داعش عصر روز جمعه با انتشار بیانیه ای که در کانال تلگرامی اعماق منتشر شد ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حمله از عامل آن به عنوان سرباز داعش نام برده بود.

 

در جریان این حملات که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری و ژرار کلومب، وزیر کشور فرانسه از بدو شروع آنرا تروریستی خواندند، چهار تن کشته شدند. یکی از قربانیان آرنو بلترام، فرمانده پلیس محلی در شهر ترب است که در ازای آزادی یک زن به گروگان گرفته شده خود را تسلیم عامل حمله کرده و مجروح شد. این فرمانده پلیس که رئیس جمهوری فرانسه از او به عنوان «قهرمان» یاد کرده است ساعاتی پس از حادثه در اثر شدت جراحات جان باخت.

مسجد بزرگ پاریس نیز در جریان نشست نمایندگان مسلمانان فرانسه از «شجاعت» و «تعهد» این نیروی فداکار پلیس تقدیر کرد./ 

نظر شما