شناسهٔ خبر: 24713979 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

یک فروند پاراگلایدر در شبستر سقوط کرد

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: هوای توفانی موجب سقوط یک فروند پاراگلایدر در کوه های اطراف شهرستان شبستر شد.

صاحب‌خبر -

وحید شادی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعلام این حادثه بلافاصله تیم های امداد و نجات اورژانس و هلال احمر به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: با توجه به صعب العبور بودن مسیر و توفانی بودن منطقه، عملیات نجات سرنشین این وسیله پرنده به کندی صورت می گیرد.
شهرستان شبستر با بیش از 120 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری غرب تبریز واقع شده و ارتفاعات 'میشو' در شمال آن امکان خوبی برای استفاده از وسایل پرنده همچون پاراگلایدر محسوب می شود.
در همین حال مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه حادثه سقوط پاراگلایدر در حوالی روستای شانجان شهرستان شبستر روی داده است، گفت: پس از اطلاع از این حادثه بلافاصله 2 تیم امدادی متشکل از 6 نفر از نجاتگران جهت امدادرسانی به محل عازم شدند.
سعید کنعانی افزود: نجاتگران در حال انتقال پیکر پاراگلایدرسوار فوت شده به پایین ارتفاعات منطقه هستند.
به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای نسبت به احتمال وقوع تندبادی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت و خسارتهای ناشی از آن در مناطق مختلف استان هشدار دارد.
در اطلاعیه اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی آمده است: امروز شنبه و فردا یکشنبه تندبادی که سرعت آن در برخی مناطق استان به 100 کیلومتری خواهد رسید، باعث ایجاد خسارت، گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.
اطلاعیه حاکی است: همچنین به دلیل بارش های رگباری و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد آذربایجان شرقی و خسارت ناشی از آن برای کشاورزان وجود دارد.
اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در این اطلاعیه، عموم مردم به ویژه کشاورزان را به رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از وقوع هر گونه خسارت احتمالی توصیه کرده است.
جمعه دو هفته پیش نیز وقوع تندبادی با سرعت بیش از 70 کیلومتر در ساعت در تبریز و دیگر مناطق آذربایجان شرقی موجب آسیب دیدن سازه های تبلیغاتی در تبریز، سقوط درختان و وارد آمدن خسارت به خودروها شد.

نظر شما