شناسهٔ خبر: 24713815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

عباس عبدی: شرایط تولید باید تسهیل شود تا کالای ایرانی ارزان‌تر تولید شود

عباس عبدی: برداشت من از نامگذاری سال 97 با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» این است که وظیفه دولت در این شرایط حمایت از فضای کسب‌وکار و بهبود فرآیند تولید بوده و وظیفه تولیدکنندگان نیز افزایش کیفیت و بهبود قیمت کالا است

صاحب‌خبر -

ایران آنلاینفعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم باید از این فضای ذهنی بیرون بیایند که کالای خارجی لزوماً بهتر از کالای ایرانی است از این رو در یک فرآیند چند ساله می‌توان یک کار جدی برای شکستن این ذهنیت نادرست ایجاد کرد.

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نامگذاری سال 97 با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: به نظر من ساده‌ترین معنای حمایت از کالای ایرانی این است که ما کالای ایرانی بخریم نه خارجی اما هیچ وقت این اتفاق به این شکل رخ نخواهد داد.

عبدی در توضیح این گزاره تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی به‌معنای نظارت بر استانداردهای تولید است و باید استاندارد کالای ایرانی را بالابرده و کیفیت آن بهبود دهیم به‌طوری‌که قابل رقابت با کالاهای مشابه باشد و مردم با ترجیح خود این کالا را انتخاب کنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: شرایط تولید باید تسهیل شود تا کالای ایرانی ارزان‌تر تولید شود بنابراین کالای ایرانی با همین کیفیت فعلی می‌تواند ارزان‌تر نیز تولید شود و کیفیت آن‌هم افزایش پیدا کند و این به‌معنای حمایت است.

وی افزود: برداشت من از این نامگذاری این است که وظیفه دولت در این شرایط حمایت از فضای کسب‌وکار و بهبود فرآیند تولید بوده و وظیفه تولیدکنندگان نیز افزایش کیفیت و بهبود قیمت کالا است.

عبدی همچنین خاطرنشان کرد: مردم باید از این فضای ذهنی بیرون بیایند که کالای خارجی لزوماً بهتر از کالای ایرانی است از این رو در یک فرآیند چند ساله می‌توان یک کار جدی برای شکستن این ذهنیت نادرست ایجاد کرد اما اگر قرار باشد این کار را به‌زور و اجبار انجام دهیم به نتیجه‌ای نخواهیم رسید./ 

نظر شما