شناسهٔ خبر: 24713470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

استفاده از کالای ایرانی باید به یک ارزش تبدیل شود| تحقق شعار سال باید از مسؤولان آغاز شود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که استفاده از کالای ایرانی باید به یک ارزش برای جامعه ما تبدیل شود، گفت: نباید خانواده ها خرید و استفاده از کالاهای خارجی را برای خود یک ارزش و افتخار بدانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره و برضرورت عزم ملی به منظور تحقق شعار سال جدید تأکید کرد.

وی با بیان این که سال جدید باید سال وحدت، برابری، برادری و حرکت در جهت مصالح ملی باشد، افزود: باید در سال جدید محبت، برادری، صفا، صمیمیت و حرکت در راستای مصالح ملی و منافع عام سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نامگذاری ها برای قشر خاصی نیست بلکه متعلق به آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان باید با وحدت و همبستگی در جهت تحقق شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند سال گذشته، سال بروز عظمت، اقتدار و حضور ملت بزرگ ایران اسلامی بود، تصریح کرد: امسال نیز باید با تحقق عملی شعار سال بستری را برای عزت و عظمت ایران اسلامی فراهم کنیم.

امام جمعه نکا با بیان این که مخاطب شعار امسال مقام معظم رهبری تنها مسؤولان نیستند بلکه آحاد ملت ایران باید در جهت تحقق عملی آن تلاش کنند، گفت: در پایان امسال نباید تنها خودمان پرسشگر و مسؤولان را پاسخگو بدانیم بلکه خودمان نیز باید در میزان تحقق عملی شعار سال پاسخگو باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی به طور حتم نتایج مثبتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر میزان حمایت از تولید و کالای ایرانی شتاب گیرد بسیاری از مشکلات معیشتی، اشتغال و سرمایه گذاری در کشور رفع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت افزایش کیفیت تولید داخلی تأکید کرد و با بیان این که کالای ایرانی برای رقابت با موارد خارجی نیازمند افزایش کیفیت است، افزود: همچنین باید با کسانی که اجناس بی کیفیت تولید می کنند برخورد شود و اجازه تولید چنین اجناس بی کیفیت به آنها داده نشود.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با بیان این که دولتمردان در تحقق شعار سال سزاوارتر از دیگران هستند و باید این شعار را از خودشان شروع کنند، بیان داشت: مسؤولان و نهادهای دولتی باید در سال جدید استفاده از کالای ایرانی را مورد توجه قرار دهند و مسؤولان نیز تصمیم گیرند که ماشین تولید داخلی سوار شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت خودکفایی در بسیاری از محصولات تولید داخلی تأکید کرد و افزود: حمایت از تولید داخل موجب افزایش توان داخلی و در نهایت تقویت بنیه اقتصادی کشور خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین مشکلات عدم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را واردات بی رویه به کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه در سال های اخیر شاهد افزایش بی رویه واردات برخی کالاهای غیر ضروری به کشور بودیم که همین مسأله خسارت های سنگینی را به اقتصاد و تولید داخلی وارد کرده است.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود بر ضرورت اصلاح فرهنگ مصرف در کشور تأکید کرد و افزود: متأسفانه فرهنگ استفاده از کالاها در جامعه ایرانی با مشکلاتی مواجه است که باید به دور از اسراف و مصرف بی رویه اصلاح شود.

امام جمعه نکا با بیان این که در زمینه مصرف صحیح باید یک فرهنگ سازی مناسبی در کشور صورت گیرد و تنها با شعار دادن نمی توان به امر دست پیدا کرد، گفت: وظیفه دینی و ملی مردم است که در مصرف مایحتاج خود نهایت صرف جویی را به عمل آورند و از اسراف در این کارها بپرهیزند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که استفاده از کالای ایرانی باید به یک ارزش برای جامعه ما تبدیل شود، تصریح کرد: نباید خانواده ها خرید و استفاده از کالاهای خارجی را برای خود یک ارزش و افتخار بدانند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت فضاسازی نسبت به تبلیغ و ترویج کالای ایرانی در رسانه ها تأکید کرد و افزود: امروز دشمن در حوزه اقتصادی با ملت ایران وارد یک جنگ تمام عیار شده و به همین دلیل مقام معظم رهبری چندین سال است که در خصوص مسائل اقتصادی همواره تأکید می کنند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۲

نظر شما