شناسهٔ خبر: 24713294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| آیت‌الله بطحائی: زمان تبدیل سخنان رهبر انقلاب به شعور و عمل است؛ از انجام کارهای نمایشی پرهیز شود

R7854/P41362/S6,62/CT15

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز زمانی است که باید سخنان رهبری به شعور و عمل تبدیل‌شده و تنها به انجام کارهای نمایشی و تشکیل میزگردهای تلویزیونی ختم نشود زیرا این تنها راه مبارزه با آمریکا و تهدیدهای بی‌شرمانه اقتصادی و تحریم است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید هاشم بطحائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،با اشاره به شعار سال 97 و سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند سال است شعار سال را با موضوعیت اقتصاد تعیین می‌کند، زیرا اقتصاد در دنیای امروز مسئله مهمی است و وقتی دشمنان از ابزارهای دیگر ناامید می‌شوند به تحریم‌های مالی و اقتصادی روی می‌آورند و این مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود.

وی وابستگی زندگی و معاش دنیوی مردم را به اقتصاد موردبررسی قرارداد و افزود: ملتی که در تولید و مصرف وابسته به بیگانگان باشد حتی اگر تمام منابع طبیعی این کشور از طلا و نقره باشد باز این ملت و کشور ضعیف بوده و نمی‌تواند ادعای استقلال و  منش کند، اما ملتی که خودکفاست و می‌تواند از منابع طبیعی خداداد خود استفاده کند می‌تواند به بیگانه باج نداده و ادعای استقلال کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تأکیدات امام(ره) به توجه به تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: امام از ابتدا برای حفظ استقلال و کیان کشور مردم را به استفاده از تولیدات داخلی در کشاورزی و صنایع دعوت می‌کرد و امسال مقام معظم رهبری در تکمیل صحبت‌های گذشته خود اشتغال و استفاده از تولیدات داخلی را مطرح کرده و ملت ایران باید به این صحبت‌ها عمل کرده و وارد شعار و تظاهر نشوند.

وی با هشدار برای ایجاد موج‌های تبلیغاتی در دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: سخنان رهبری نباید تنها به یک موج تبلیغاتی در سازمان‌ها و بنر در ادارات ختم شود و باید در عرصه کشاورزی موانع از سر راه کشاورز برداشته شود، باید امکانات لازم در اختیار کشاورزان قرار داده و محصولات آن‌ها خریداری‌شده  و مازاد آن نیز صادر شود.

آیت‌الله بطحائی تنها راه‌حل معضل بیکاری در کشور را توجه به تولیدات داخلی دانست و تصریح کرد: راه‌حل مشکل اشتغال تنها در توجه به تولیدات داخلی بوده و با برداشتن موانع از سر راه تولیدکنندگان این مشکل به‌صورت خودکار  حل‌شده و در امتداد این اتفاق ما شاهد حل مشکلات فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیز خواهیم بود.

وی تأکید کرد: سخنان رهبری دارویی است برای حل مشکلات کشور و باید تولیدکنندگان و صنعت گران نیز به مسئله افزایش کیفیت توجه کنند تا اقبال عمومی نسبت به کالای خارجی در بین مردم کم شده و کالای تولید داخل موردتوجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: کشور ایران به سرمایه‌گذارهای خارجی نیاز ندارد و باید با برنامه‌های تشویقی مالیاتی به جذب سرمایه‌گذاران ایرانی چه در داخل و چه در خارج بپردازیم و با حمایت همه‌جانبه، آن‌ها را به ماندن و هزینه کردن در کشور تشویق کنیم.

وی به نقش بانک‌ها در رونق اقتصادی در کشور توجه کرد و گفت: بانک‌ها باید به‌جای بنگاه‌داری سرمایه خود را در جهت رونق تولیدات داخلی هزینه کرده، باید بانک‌ها بدانند تنها مالک حقوقی بوده و باید نقش واسطه‌گری را بین سرمایه‌دار و تولیدکننده بازی کنند و از راکد نگه‌داشتن پول‌های مردم پرهیز کنند.

آیت‌الله بطحائی اظهار داشت: امروز زمانی است که باید سخنان رهبری به شعور و عمل تبدیل‌شده و تنها به انجام کارهای نمایشی و تشکیل میزگردهای تلویزیونی ختم نشود زیرا این تنها راه مبارزه با آمریکا و تهدیدهای بی‌شرمانه اقتصادی و تحریم بوده و دیگر زمان ایجاد موج‌های تبلیغاتی بی‌ثمر تمام‌شده است.

وی رفع نقاط ضعف اقتصادی کشور را مهم‌ترین برنامه مسئولان اجرای کشور اعلام کرد و گفت: باید نقاط ضعف در کشور برطرف شود تا ترامپ ایران را با تهدید و تحریم‌های اقتصادی، ضعیف نشان ندهد زیرا تهدیدهای اقتصادی تأثیر منفی بیشتری از تهدیدهای نظامی در جامعه داشته و باید باقدرت در عرصه اقتصاد وارد شد و همه سازمان‌ها و مسئولانی که در این عرصه فعال هستند به اقدامات عملی و تأثیرگذار روی آورده تا این ضعف برطرف شود.

انتهای پیام/ ز

نظر شما