شناسهٔ خبر: 24713191 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم|هشدار مسئولان استان قم به مسافران نوروزی نسبت به وزش باد شدید

R7854/P41362/S6,62/CT7

در جلسه ستاد تسهیلات استان قم نسبت به وزش باد شدید در دو روز آینده در استان قم هشدار داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه ستاد تسهیلات استان با حضور رضا سیار فرماندار قم و جمعی از مدیران و اعضای دستگاه‌های اجرایی استان ظهر امروز برگزار شد.

در این جلسه، معاون اداره کل هواشناسی استان قم اظهار داشت: با توجه به‌پیش بینی‌های صورت گرفته از بعدازظهر امروز وزش باد شدید در استان شروع‌شده و در اواخر شب برشدت آن افزوده خواهد شد، وزش باد در قم روز یکشنبه به 60 کیلومتر در ساعت خواهد رسید که بسیار شدید است.

علی جاذبی افزود: با توجه به اینکه وزش باد شدید از ناحیه کشور عراق بوده همراه با گردوغبار و پدیده ریز گرد می‌تواند باشد، از وزش باد شدید از روز دوشنبه در استان قم کاسته شده و وضعیت آب و هوایی استان در وضعیت عادی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وضعیت دمای استان در روزهای آینده عنوان کرد: میانگین وضعیت دمای استان تا پایان هفته جاری بین 30 تا 34 درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود اما از ابتدای هفته آینده تا پایان آن کاهش 10 درجه‌ای دما در استان قم را شاهد هستیم.

معاون اداره کل هواشناسی استان قم ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید در استان قم در دو روز آینده باید مدیران استانی تمهیداتی را در نظرگیرند تا مسافرانی که در سطح بوستان‌های استان اسکان پیداکرده‌اند با مشکل روبه‌رو نشوند.

افزایش 14 درصدی مسافران ورودی به استان قم

دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک استان قم نیز در این جلسه، با تأکید بر بهبود نسبی در وضعیت پارکینگ‌های استان قم تصریح کرد: با تدابیر و اقدامات صورت گرفته مشکل پارکینگ در سطح شهر و به‌ویژه در عوارضی‌های استان نسبت به سال قبل بهبود پیداکرده است.

محمدحسین مقدم با ابراز خرسندی از کاهش آمار تصادفات درون‌شهری در قم در ایام عید نوروز ادامه داد: خوشبختانه در ایام نوروز آمار تصادفات و تلفات درون‌شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبه‌رو بوده که امید می‌رود همین روند تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: در روزهای ابتدایی سال جدید آمار تلفات فوتی در جاده‌های مواصلاتی استان نیز با کاهش روبه‌رو بوده که امیدوارکننده است، حضور نیروهای راهور و دوربین‌های نظارتی ازجمله عوامل مهم در این کاهش بوده است.

دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک استان قم عنوان کرد: در روزهای نخستین سال جدید آمار ورودی به شهر قم 7 و آمار ورودی به استان 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96 افزایش پیداکرده است.

توزیع 6 هزار کتاب در بین مسافران نوروزی استان قم

مسئول دبیرخانه کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائران استان قم نیز در بخشی از این جلسه، با تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ایام نوروز، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای نخست سال 97، بیش از 6 هزار کتاب در بین مسافران و زائران ورودی به شهر قم توزیع کرده است.

علی مسگری خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه استان در 6 امامزاده در حال برگزاری بوده که به ارائه خدمات به زائرانی می‌پردازد که این بقاع متبرکه را برای اسکان انتخاب کرده باشند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان فعالیت‌های فرهنگی قابل‌توجهی برای مسافران نوروزی انجام داده است، همچنین نمایشگاهی دائمی در مسجد مقدس جمکران برپاشده که مسائل فرهنگی محور اصلی فعالیت این نمایشگاه خواهد بود همچنین از بعدازظهر امروز سینمای تالار مرکزی شهر قم در چهار سانس ساعت16، 18،20 و 22 به اکران فیلم‌های طنز خواهد پرداخت.

فرماندار قم نیز در بخشی از این جلسه تصریح کرد: نظارت و فعالیت گشت‌های انتظامی در سطح بوستان‌های استان و دیگر مراکز تجمع مسافران باید به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد تا آمار سرقت‌های خرد در استان در ایام نوروز همچنان پایین‌ باقی بماند.

رضا سیار تأکید کرد: با توجه به‌پیش بینی وزش باد شدید در دو روز آینده در سطح استان قم باید تدابیر لازم به‌ویژه در مسئله اسکان مسافران در بوستان‌های شهر قم دیده شود تا مشکلی در این زمینه دامن‌گیر مسافران شود، آمار تلفات جاده‌ای درون و برون‌شهری استان قم با حضور به‌موقع دستگاه‌های انتظامی و راهور با کاهش روبه‌رو بوده است.

وی اهمیت اقدامات فرهنگی در سطح کمیپنگ ها و بوستان‌های سطح شهر قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: میز فرهنگی برای ارائه اقدامات فرهنگی باید در تمام بوستان‌های استان قم دایر شده و به انجام فعالیت‌های فرهنگی بپردازد.

انتهای پیام/ ز

نظر شما