شناسهٔ خبر: 24713045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

خبرنگار تایمز از مصر اخراج شد

تارنمای خبری «عربی 21» امروز شنبه نوشت، مقام های مصری به تازگی «بیل ترو» خبرنگار روزنامه انگلیسی «تایمز» را در قاهره اخراج کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، خانم بیل ترو از هفت سال پیش در مصر زندگی می کرد و از سال 2013میلادی به عنوان خبرنگار به پوشش اخبار مصر برای این روزنامه می پرداخت.
روزنامه تایمز نیز با تایید این خبر اعلام کرده است، مقام های مصری این خبرنگار را سه هفته پیش و پس از مصاحبه وی با نزدیکان یکی از مهاجران مصری که در دریا غرق شد، بدون ذکر دلیل یا وارد کردن اتهامی ،بازداشت کردند و به فرودگاه بردند و با اولین پرواز او را به انگیس بازگرداندند.
این روزنامه به نقل از سخنگوی سفارت انگلیس در قاهره نوشت، وزیر خارجه انگلیس در خصوص این خبرنگار با وزیر خارجه مصر سخن گفت اما مقام های مصری دلیلی مبنی بر تخلف این خبرنگار ارائه نکردند.
گفته می شود دستگاه امنیت مصر ده ها خبرنگار محلی را نیز پیش از برگزاری انتخابات در این کشور که از روز دوشنبه آغاز می شود، بازداشت کرده است.
هیات کل اطلاعات مصر 12 اسفند در پی اقدام شبکه بی. بی .سی انگلیس در پخش مستندی در مورد مصر، از مقام های و شخصیت های مصری خواست از هرگونه همکاری با این شبکه خودداری کنند.
«ضیاء رشوان» رئیس هیات کل اطلاعات مصر که نهادی دولتی و از زیر مجموعه های ریاست جمهوری مصر است، با صدور بیانیه ای در سایت اینترنتی این نهاد از همه مقام های مصری و نخبگان مصری خواست بنیاد سخن پراکنی بی. بی .سی انگلیس را تحریم کنند.
«نبیل احمد صادق» دادستان کل مصر روز 20 دی ماه گذشته نیز در پی انتشار اخباری در روزنامه« نیویورک تایمز» مبنی بر دستور یکی از نیروهای سازمان اطلاعات و امنیت این کشور به رسانه ها برای کم اهمیت شمردن مساله قدس، این روزنامه را به انتشار اخبار دروغ متهم کرد اما خبری در مورد اخراج خبرنگاران این دو رسانه منتشر نشد.
تایمز ( The Times)، یک روزنامهٔ سراسری در انگلیس است که از اول ژانویه سال 1785 میلادی در لندن توسط جان والتر شروع به نشر کرد. نام این روزنامه در سال 1788 از Daily Universal Register به تایمز تغییر کرد. تایمز و ساندی تایمز هر دو از نشریات News International یا شاخه بریتانیایی نیوز کورپوریشن هستند که از سال 1981 میلادی در مالکیت روپرت مرداک، سرمایه‌دار آمریکایی-استرالیایی قرار دارد. با وجود آنکه تایمز و ساندی تایمز هر دو در مالکیت یک شرکت هستند، ولی کادر سردبیری و خبرنگاران آن‌ها متفاوت است.

نظر شما