شناسهٔ خبر: 24712750 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

برترین مسیرهای گردشگری دریایی کدامند؟

با آغاز طرح نوروزی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی که از ۲۵ اسفندماه ٩٦ آغاز شده است، قشم بیشترین مسیر گردشگران دریایی بوده است. دومین مسیری که مسافران نوروزی انتخاب کرده‌اند، نوشهر است و در این میان کیش رتبه سوم جذب گردشگران دریایی را از آن خود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بر اساس اطلاعات سامانه آمار عملیات این  سازمان از ۲۵ اسفندماه تا آخرین ساعات روز دوم فرودین‌ماه سال جاری ۱۳۵ هزار و ۵۹۰ گردشگر دریایی در مسیر قشم جابجا شده است. دومین مسیری که گردشگران دریایی نسبت به آن اشتیاق داشتند نوشهر با ۶۶ هزار و ۲۴۰ مسافر بوده است. در مسیر دریایی کیش هم میزان تردد گردشگران دریایی بیش از ۳۲ هزار و ۷۱۴ نفر بوده است. البته پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که طی روزهای آینده بر تعداد گردشگران دریایی افزوده شود.

استان‌های برتر گردشگری دریایی 

این گزارش می‌افزاید، رتبه اولین استان مانند سال های گذشته متعلق به استان هرمزگان بوده است.از پایانه قشم استان یاد شده ۱۳۵ هزار و ۵۹۰ گردشگر جابجا شده است.رتبه دوم هم از آن استان خوزستان (پایانه آبادان) است.در این راستا کمترین سهم جابجایی گردشگر دریایی در استان گلستان بوده است.

تعداد مسافران دریایی کشور در مدت ۷ روز

 طی ۷ روزی که از طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ (از ۲۵ اسفند تا ۲ فروردین)می گذرد ۸۶۹ هزار و ۵۳۸ مسافر دریایی ثبت شده است.در این میان ۵۱۳ هزار و ۸۴ نفر هم در زمره گردشگران دریایی کشور قرار گرفتند.بر اساس اطلاعات ارایه شده ۱۳۷ هزار و ۱۹۲ خودرو در بنادر شمالی و جنوبی کشور جابجا شدند.از طرفی در مدت ۷ روز یاد شده ۹هزار و ۶ شناور مسافری و ۵۱ هزار و ۹۴۰ شناور تفریحی به گردشگران نوروزی خدمات ارایه داده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال‌های گذشته ارتقای قابل توجهی یافته است.

نظر شما