شناسهٔ خبر: 24712574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نصب اسکله شناور گردشگری در خورآذینی شهرستان سیریک

نمایندگی هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همزمان با هشتمین روز از اجرای طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی یک فروند اسکله شناور مخصوص گردشگری در بندرگاه تالاب بین المللی آذینی سیریک نصب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اله مراد عفیفی پور صبح امروز در حاشیه بازدید از بندر شهید حقانی بندرعباس، افزود: طول اسکله گردشگری شناور20 مترو عرض آن 5 متر است.

وی ادامه داد: ارتفاع این اسکله 150 سانتیمتر با آبخور 30 سانتیمتر و ارتفاع آزاد 120 سانتیمتری است که 3 شناور تفریحی و مسافری بطورهمزمان پهلوگیری می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: طول پل دسترسی (رمپ) این اسکله 20 متر با عرض 160 سانتیمتر می شود و ارتفاع آن به 130 سانتیمتر می رسد.

به گفته عفیفی پور، بدنه این سازه با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه عالی با اخذ تاییدیه از یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع 8 اسکله فلزی شناور (پانتون) به ارزش 52 میلیارد ریال تا پایان فصل بهار سال جاری در مبادی گردشگری شهرستان های قشم و سیریک نصب و بهره برداری می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بهره برداری از 3 فروند از اسکله های شناور در جزیره های قشم و هنگام در روز جمعه 25 اسفند سال گذشته و همزمان با آغاز طرح نوروزی، انجام شد.

عفیفی پور عنوان کرد: 3 فروند اسکله گردشگری دیگر در آینده ای نزدیک در روستاهای نزدیک جنگل حرا شامل بندر تاریخی "لافت"، "گورزین" و "سهیلی" جزیره قشم نصب می شود.

وی بیان کرد: هشتمین اسکله شناور با هدف خدمت‌ رسانی ایمن تر به گردشگران جزیره قشم به زودی در جنگل حرای روستای ساحلی "طبل" نصب می شود.

انتهای پیام

نظر شما