شناسهٔ خبر: 24711861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با فارس:

مردم پرچمدار حمایت از کالای ایرانی باشند/ جلوی تولیدات بی‌کیفیت گرفته شود

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مردم باید پرچمدار حمایت از کالای ایرانی باشند و فرهنگ غلط استفاده از کالای خارجی و برتر بودن تولیدات بیگانگان نسبت به کالای ایرانی باید از بین برود.

صاحب‌خبر -

حسین گروسی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران با اشاره به نام‌گذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: همان‌طور که در منویات مقام معظم رهبری مشخص بود باید برای حمایت از کالای ایرانی در چند بعد عمل شود.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در جامعه بیان کرد: مردم باید پرچمدار حمایت از کالای ایرانی باشند و فرهنگ غلط استفاده کالای خارجی و برتر بودن تولیدات بیگانگان نسبت به کالای ایرانی باید از بین برود و مردم به خرید تولید ملی ترغیب شوند.

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: یکی از عوامل ضربه خوردن تولید ملی بحث قاچاق کالاست که باید جلوی این امر گرفته شود، همچنین باید واردات کالاهایی را که مشابه داخلی دارند محدود کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد و همچنین کمک‌های فنی و فناوری‌های جدید را به تولیدکنندگان ارائه کند.

گروسی با اشاره به اهمیت باکیفیت بودن کالای ایرانی گفت: سازمان استاندارد و دیگر نهادهای نظارتی باید جلوی تولیدات بی‌کیفیت را بگیرند و اجازه تولید کالایی که برند ایرانی ضربه می‌زند را ندهند تا بتوانیم با کالاهای خارجی رقابت کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان متذکر شد: ارتقای کیفیت کالا باعث اعتماد مردم به خرید این تولیدات می‌شود که این امر باید مورد توجه ویژه تولیدکنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/و

نظر شما