شناسهٔ خبر: 24711469 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرعامل شستا اعلام کرد

حمایت از «کالای ایرانی» ضامن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال

مدیرعامل شستا گفت: حمایت از «کالای ایرانی»، راهبردی است که همه مردم کشور باید آن را در سال ۱۳۹۷ پیگیری کنند تا چرخ بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر به حرکت در بیاید و شکوفایی اقتصادی را برای کشور حاصل کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرتضی لطفی تصریح کرد: مردم باید پای تولیدات داخلی ایستاده و تولیدکنندگان باید کالا‌های رقابتی و با کیفیت به جامعه تحویل دهند ضمن آنکه تولید کنندگان نباید از این موضوع سوء استفاده کرده و ایرانیان نیز باید عرق ملی نسبت به کالا‌های داخلی داشته باشند.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه نیاز به "نهضت ارتقای کیفیت" در تولیدات داخلی داریم، خاطرنشان کرد: اگر این امر مورد توجه قرار گیرد، خود به خود مردم به مصرف کالای ایرانی راغب‌تر می‌شوند و بی‌شک اکسیر حیات بخش اقتصاد ایران، توجه همگان به افزایش وزن و کیفیت تولید ملى است.

وی افزود: هیچ کشوری به توسعه نرسیده مگر آنکه مردم آن کشور مصمم شدند که از کالا‌های تولیدی کشور خود استفاده کنند.

لطفی گفت: در سایه این حمایت ملى و به‌وجود آوردن بستر و زمینه مناسب براى سرمایه گذارى جدید و حفظ سرمایه‌گذارى‌هاى موجود با توجه به بازسازى و نوسازى و رقابتى ساختن آن‌ها می‌توان به آینده کشور و اشتغال پایدار و منافع ملى، احساس نشاط و سرزندگى جوانان و رضایت مصرف کنندگان، امید بست.

وی با بیان اینکه هر نوع مانعی که بر سر راه تولید است باید رفع شود، افزود: باید امنیت سرمایه‌گذاری، شغلی و مسائلی که مربوط به تولید است، تأمین شود که مجموعه این‌ها می‌تواند به تولید درست منجر شود.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی راهبردی است که همه مردم کشور باید آن را در سال ۱۳۹۷ پیگیری کنند تا چرخ بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر به حرکت در بیاید و شکوفایی اقتصادی را برای کشور حاصل کند؛ این امر قطعا می‌تواند اشتغال زایی را برای جوانان کشور در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و حمایت از کالای ایرانی در دو سطح، یکی نظام تصمیم‌گیر برنامه ریز، سیاست گذار و قانون گذار که به تولید جهت می‌دهد باید در خصوص مسایل مختلف از جمله امنیت سرمایه گذاری در تولید، تثبیت نرخ ارز، تأمین تکنولوژی و ماشین آلات روز، حذف قوانین موازی و دست و پاگیر و موانع توسعه کسب و کار و ... بکوشد و در سطح دوم به مشارکت مردم برای تحقق برنامه‌ها بر می‌گردد، منشا ایجاد شغل و رفاه ملی از تولید ملی و داخلی حاصل می‌شود بر این اساس باید اراده مردم برای تولید کالای داخلی افزایش یابد و موانع تولید نیز برداشته شود.

لطفی پیرامون نقش رسانه‌ها نسبت به تحقق این شعار، گفت: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها وظیفه دارند مردم را به استفاده از کالا‌های داخلی تشویق کنند و فرهنگ استفاده از کالا‌های داخلی را در بین مردم گسترش دهند.

وی درباره نقش و وظیفه مردم در قبال این شعار نیز گفت: مردم وظیفه دارند هنگامی که به بازار مراجعه می‌کنند در صورت وجود جنس ایرانی از آن استفاده کنند و اولویت خود را جنس خارجی قرار ندهد و این را بدانند که همین خرید جنس ایرانی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده است.

لطفی تصریح کرد: روشن است که این مردم هستند که می‌توانند با حمایت فراگیر خود از کالا‌های ایرانی و تولید ملی به کمک رونق و پویایی حوزه اقتصاد بیایند. اکنون تورم و بیکاری دو معضل آسیب‌رسان در حوزه اقتصاد کشور هستند که عموم مردم با حمایت قاطعانه خود از تولیدات ملی و کالا‌های ایرانی می‌توانند از نقش آفرینی بی‌بدیلی در حل آن‌ها برخوردار باشند.

وی تأکید کرد: بدون تردید آینده اقتصاد ایران با مشارکت آگاهانه و حمایت‌های فراگیر ملت از تولیدات داخلی و کار و تلاش جهادی و مضاعف مسئولان کاملاً روشن و امید‌بخش است.

وی افزود: شستا براى تحقق این امر از هیچ کوششى فروگذار نخواهد کرد و سال ١٣٩٧ را به فضل الهى با همکارى همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تحت پوشش و متخصصان و جوانان دانشمند و نهادهاى دانش بنیان و همکارى جانبه سایر مجموعه‌ها به‌ویژه دولت، بانک‌ها، گمرک، امور مالیاتی، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی، مبارزه با فساد و قاچاق به سال کار و تلاش مجاهدانه در صیانت از تولید ملى و ارتقای سطح کمى و کیفى آن و سال فتح بازارهاى هدف، براى جذب و نفوذ کالاى ایرانى بدل خواهیم ساخت تا ان‌شاءالله "خرید کالای ایرانی انتخاب پر افتخار براى همه ایرانیان"، پایدارتر و استوارتر باقی بماند.

برچسب‌ها:

نظر شما