شناسهٔ خبر: 24711402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باغ پهلوانپور مهریز اولین مقصد گردشگران نوروزی دراین شهرستان+البوم تصاویر

خبرگزاری صداوسیما

باغ پهلوانپور باغی زیبا باقدمتی به بلندای تاریخ نخستین مقصد مسافران نوروزی درمهریز است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: باغ پهلوانپور شهرستان مهریز از جمله باغ های ایرانی است که به همراه باغ دولت آباد یزد در فهرست آثار جهانی ثبت شد،
علی اصغر صمدیانی افزود: درتعطیلات نوروزی این باغ مورد توجه گردشگران زیادی مواجه شده است و تا پایان تعطیلات نوروز این اثر همه روزه از ساعت هشت تا 19 آماده پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی و شهروندان است .
باغ جهانی پهلوان پور از باغ های متعلق به دوره های اواخر زندیه و اوایل قاجار است که در محله مزویرآباد مهریز قرار دارد.
این باغ زیبا و تاریخی که در نوع خود در مهریز و حتی استان یزد کم نظیر است متعلق به یکی از تجار یزدی به نام علی پهلوان پور است.
مساحت باغ بیش از پنج هکتار و عمده ساخت و ساز آن شامل برج گلین و فضاهای خدماتی مرتبط با آن در جبهه جنوب شرقی، عمارت زمستانخانه در جبهه غربی، عمارت شربت خانه (کوشک) در بخش مرکزی، فضاهای خدماتی (اصطبل، انبار، سرایداری ) و کارگاه ریسندگی و قالی بافی در جبهه جنوبی است.
ارزشمندترین بخش باغ پهلوانپور که نمونه ای از باغ های ایرانی در مناطق مرکزی ایران است ، عمارت کوشک یا شربت خانه در سه طبقه و به مساحت هزار و 500 مترمربع است.
شهرستان مهریز شش هزار و 700 کیلومتر مربع مساحت دارد و مرکز آن در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد و در مجاورت جاده اصلی تهران - یزد - بندرعباس - کرمان قرار دارد.
باغ پهلوانپور مهریز اولین مقصد گردشگران نوروزی دراین شهرستان+البوم تصاویر باغ پهلوانپور مهریز اولین مقصد گردشگران نوروزی دراین شهرستان+البوم تصاویر باغ پهلوانپور مهریز اولین مقصد گردشگران نوروزی دراین شهرستان+البوم تصاویر باغ پهلوانپور مهریز اولین مقصد گردشگران نوروزی دراین شهرستان+البوم تصاویر باغ پهلوانپور مهریز اولین مقصد گردشگران نوروزی دراین شهرستان+البوم تصاویر باغ پهلوانپور مهریز اولین مقصد گردشگران نوروزی دراین شهرستان+البوم تصاویر

نظر شما