شناسهٔ خبر: 24711095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمایت از کالای ایرانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی- امام جمعه یزد گفت: برای اینکه بتوانیم از کالای ایرانی حمایت لازم را داشته باشیم، باید علاوه بر اینکه به تولید و اشتغال توجه کنیم، الگوی مصرفمان را نیز اصلاح کنیم بویژه اینکه حمایت از کالای ایرانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار نوروزی رئیس و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با وی، با تبریک سال نو اظهار کرد: امسال باید همه توجه بسیار ویژه‌ای به تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده داشته باشیم.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از کالای ایرانی حمایت لازم را داشته باشیم، باید علاوه بر اینکه به تولید و اشتغال توجه می‌کنیم، الگوی مصرفمان را نیز اصلاح کنیم به ویژه اینکه حمایت از کالای ایرانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: متاسفانه امروز برخی افراد سودجو برای تامین منافع شخصی خود، اقدام به واردات اجناس نامرغوب و ارزان خارجی به ویژه اجناس چینی می‌کنند و همین موضوع به صورت گسترده به تولید داخل ضربه وارد می‌کند.
ناصری یزدی تصریح کرد: عامل اصلی که این موضوع را به وجود می‌آورد، سودمحوری در فعالیت‌ها است که متاسفانه در برخی از فعالان اقتصادی کشور وجود دارد و این افراد به هیچ چیز به غیراز سود بالای خود توجه نمی‌کنند.
وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و همچنین کالاهایی که امکان تولید مشابه آن در کشور وجود دارد افزود: موضوع بعدی که در این زمینه باید به آن توجه شود، لزوم افزایش کیفیت کالاهای داخلی و ایجاد قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی است.
امام جمعه یزد افزود: سومین موضوعی که باید در راستای تحقق شعار سال به آن توجه شود، لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه است، مردم ما باید نسبت به کالاهای ایرانی حساسیت لازم را داشته باشند و اگر کالایی کیفیت خوبی دارد آن را تهیه کنند و از خرید کالای خارجی اجتناب نمایند.
انتهای پیام

نظر شما