شناسهٔ خبر: 24710774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کنعانی مقدم در گفتگو با مهر:

باید بازارهای غربی را تحریم کنیم/لزوم اتکا به سرمایه های داخلی

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی را ترویج کنیم و در مقابله با تحریم ها، بازارهای غربی را تحریم کنیم.

صاحب‌خبر -

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پیش زمینه های تحقق شعار سال با بیان اینکه اقتصاد کشور باید درونزا باشد اظهار داشت: ما باید به منابع و نیروی انسانی کار و سرمایه های داخلی متکی باشیم تا بتوانیم با تولید بیشتر، نیازمندی های کشور را برطرف کنیم.

وی با اشاره به بهره برداری از فرصت بازارهای منطقه ای تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، ایران با ۱۵ کشور همسایگی دارد که اگر بتوانیم بیست درصد بازارهای این کشورها را به دست بگیریم، عملا خواهیم توانست بیکاری را ریشه کن کنیم.  

کنعانی مقدم افزود: یکی از زمینه های ایجاد تولید، قراردادن سرمایه های خرد و اندک در مسیر تولید است که برای تحقق این امر، باید امنیت اقتصادی را برای سرمایه گذاران بیشتر کنیم.  

فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: با توجه به وجود تحریم ها و شانتاژهایی که غربی ها روی اقتصاد ایران دارند، باید کاری کنیم تا ریسک سرمایه گذاری داخلی و خارجی کاهش پیدا کند و با فاصله گرفتن از بنگاه داری و واسطه گری بانک ها، سرمایه ها به سمت تولید حرکت کنند.  

کنعانی مقدم تصریح کرد: از طرف دیگر، ما باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی را ترویج کنیم و در مقابله با تحریم ها، بازارهای غربی را تحریم کنیم؛ یعنی در جنگ اقتصادی که با آن روبه رو هستیم باید بازارهایمان را به روی غربی ها ببندیم و اجازه ندهیم که آن ها در بازار ما نفوذ کنند.

نظر شما