شناسهٔ خبر: 24710551 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

خودروهای الکتریکی در هفت سال آینده ارزان تر از بنزینی خواهند بود

عصر خودرو- خرید یک خودروی الکتریکی به‌واسطه مزایای آن در کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در سراسر جهان با مشوق‌هایی همراه است که باعث می‌شود تا پول کمتری برای این امر توسط مصرف‌کنندگان پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بلومبرگ، خرید یک خودروی الکتریکی به‌واسطه مزایای آن در کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در سراسر جهان با مشوق‌هایی همراه است که باعث می‌شود تا پول کمتری برای این امر توسط مصرف‌کنندگان پرداخت شود. بعلاوه صرفه‌جویی در یک بازه طولانی‌مدت هفت ساله ناشی از هزینه‌های مصرف سوخت و استهلاک کمتر تقریباً باعث می‌شود تا یک خودروی الکتریکی، هزینه‌ای معادل یک خودروی درون‌سوز مشابه خود داشته باشد. بنابراین به نظر می‌رسد خودروهای الکتریکی همین الان هم صرفه خرید داشته باشند اما این وضع در آینده نزدیک بسیار بهتر خواهد شد.
با وجود سقوط قیمت باتری‌ها، تقاضای بالا برای فلزات مورد استفاده در باتری‌ها می‌توان این روند را متوقف نماید اما این موضوع بیش از سال 2024 طول نخواهد کشید و به پیش‌بینی بلومبرگ در سال 2025 شاهد خودروهای الکتریکی ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه بنزینی آنها خواهیم بود.

پیش‌بینی شده است که تولید انبوه باتری‌های یون لیتیومی تا سال 2030، قیمت آن‌ها را به 70 دلار به ازای هر کیلووات ساعت کاهش خواهد داد. در مقایسه باید گفت که این رقم در سال گذشته 208 دلار بوده است. قیمت باتری به‌تنهایی دوپنجم از قیمت یک وسیله نقلیه برقی را شامل می‌شود.

کالین مکرچر می‌گوید که فروش وسایل نقلیه الکتریکی در سال‌های آینده افزایش چشمگیری خواهد یافت. اما اگر قیمت باتری‌ها به‌واسطه کمبود منابع و افزایش تقاضا، بیشتر شود، می‌تواند بازار را تحت تأثیر خود قرار دهد.

با وجود کاهش سریع عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی، همچنان انتظار می‌رود تا روند الکتریکی سازی، مشاغل جدیدی را ایجاد نماید. این موضوع را باید در کنار مشوق‌های مهمی قرار داد که دولت‌ها برای سالم‌سازی هوای شهرها خرج می‌نمایند. قانون‌گذاران بریتانیا، تحقیقی را آغاز کرده‌اند تا ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز از سال 2040 را بررسی نمایند. چین نیز به‌عنوان بزرگترین آلاینده جهان به دنبال هدایت جریان خودروهای الکتریکی و سرمایه‌گذاری وسیع روی این مورد است.

ترجمه از بلومبرگ فارسی

نظر شما