شناسهٔ خبر: 24709049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سلیمی در گفت‌وگو با فارس:

برگزاری همایش‌های بی‌خاصیت برای تحقق شعار سال رهبری راه به جایی نمی‌برد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: برگزاری همایش‌های بی‌خاصیت و ‌دوره‌های آموزشی غیرکاربردی و صرفا تشکیل گروه‌های تلگرامی برای تحقق شعار سال رهبری راه به جایی نمی‌برد.

صاحب‌خبر -

محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اظهار کرد: نگرانیم عده‌ای امسال هم از هدف اصلی نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب فاصله بگیرند، صرفا چند گروه و کانال تلگرامی تاسیس کنند، چند بیت شعر بسرایند که شعار سال قافیه آن باشد، دوره‌های آموزشی چگونه حامی کالای داخلی باشیم برگزار می‌کنند و مواردی از این دست که موجب می‌شود بعد از گذشت 3 تا 4 ماه موضوع از نظر ما تکراری باشد و دیگر تمایلی برای پیگیری آن نداشته باشیم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور ادامه داد: این مسئله نه تنها در حوزه حمایت از تولید ملی بلکه در باقی موارد هم اتفاق می‌افتد و عموما به عملگرایی منجر نمی‌شود.

وی بیان کرد: یک کار سطحی که عموما در فضای مجازی در قالب گروه‌های چندهزار نفره که عمدتا کاربردی هم ندارد و یا چند همایش بی‌خاصیت و چند دوره آموزشی غیرکاربردی که در عموم موارد ابعاد گسترده شعار مورد نظر سنجیده نشده و در سطحی‌ترین حالت ممکن به آن پرداخته می‌شود و با گذر زمان نیز از رونق می‌افتد.

سلیمی تصریح کرد: اتفاقا روی سخنم با برادرانی که اعتقاد دارند بیان این گونه مطالب در جامعه ناامیدی ایجاد می‌کند، آسیب همین‌جاست که اقداماتی که در بالا ذکر شد حالت اقناع کننده و رضایت بخش به خود بگیرد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید ملی، این سخن موضوع تازه‌ای نیست و بار اول نیست که مطرح شده و تقریبا از سال 88 تا به حال عمدتا سال‌ها با درون مایه اقتصادی نام‌گذاری شده، بحث حمایت از کالای داخلی نیز مطرح بوده است و این آغاز راه نیست، بلکه انقلابیون تجربه ارزشمندی از آزمون و خطاهای مختلف در این زمینه دارند و نکته اینجاست که این مبحث یک معادله چند وجهی است که باید به ابعاد گسترده‌تری از آن پرداخت.

وی گفت: بررسی نظام تبلیغات کالا، آسیب شناسی سبک زندگی، بررسی فرهنگ عمومی مصرف، مبارزه با قاچاق و مطالعه و مطالبه تخصصی در این حوزه، آسیب شناسی مناطق آزاد، مطالبه کیفی‌سازی کالاهای داخلی، ایجاد مطالبه عمومی و بررسی عملکرد برخی شرکت‌های داخلی که با وجود اقبال عملکرد مناسبی ندارند مانند خودرو سازان، بررسی نظامات گمرک و ده‌ها مورد دیگر در این عرصه وجود دارد، ولی مشکل آنجاست که مطالبه عموم ما در این حوزه صرفا به تبلیغ کالای ایرانی و تشویق مردم به خرید آن محدود می‌شود که البته این مورد هم به درستی انجام نمی‌شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در پایان افزود: باید این نکته را بپذیریم که عموم فعالیت‌های ما در حوزه تبلیغ و تبیین در مدار صحیح خود نیست و به قول شهید باقری باید بخود جرأت داد که این نوع جنگیدن به درد نمی‌خورد و لازم است استراتژی در این جنگ عوض شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما