شناسهٔ خبر: 24708765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ارتش روسیه در یک رزمایش از اس 300 استفاده کرد

وزارت دفاع روسیه از استفاده سامانه دفاعی اس 300 در یک رزمایش که در منطقه سیبری برگزار شد خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: حدود 2هزار نیروی نظامی ارتش در این رزمایش در منطقه بوریاتیای سیبری شرکت داشتند. 
در ادامه این گزارش آمده است: در رزمایش یاد شده که در سایت تلمبا صورت گرفت با استفاده از اس 300 مواضع چندین دشمن فرضی هدف قرار گرفت و نابود شد.
پایگاه خبری نووستی فرونت نوشت: برای آزمایش این سامانه دفاعی از اهداف هوایی متفاوتی استفاده شده بود با این حال گزارشی از زمان شلیک و کیفیت برخورد توسط وزارت دفاع روسیه منتشر نشد.
به گزارش ایرنا، اس300 با کاربرد دفاع متمرکز و قوی از مناطق حساس از مهم ترین سامانه های پدافند هوایی جهان به شمار می رود که می تواند همزمان چندین پرنده دشمن را از جمله موشک های بالستیک ردیابی و از فاصله 150 کیلومتری در ارتفاع 27 کیلومتری هدف قرار دهد و حتی علیه اهداف زمینی بکار گرفته شود.
روس ها هم اکنون از پدافند ارتقاء یافته این مدل با نام اس 400 یا تریومف در ارتش خود هم استفاده می کنند، این سامانه در طبقه بندی ناتو، اس.ای-21 نامیده می شود و پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که می تواند هواپیماها را تا برد 400 کیلومتری هدف قرار دهد و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری دارند.
چین که پیشتر از روسیه اس 300 خریده بود تنها کشوری است که تا امروز از روسیه اس 400 تحویل گرفته و این اقدام مسکو منتقدان زیادی در داخل داشته است چرا که معتقدند چین می تواند با مهندسی معکوس، نمونه مشابهی روانه بازار تسلیحاتی جهان کند.
ایران نیز مجهز به اس 300 است و در مقابل ترکیه، عراق، هند و عربستان در یک سال اخیر درخواست خرید اس 400 کرده اند که پیش فروش آن به تازگی در سبد فروش بازار تسلیحاتی روسیه قرار گرفته است.
روس ها به تازگی به ترکیه گفته اند که اس400 را در بهترین شرایط در سال 2020 به آنها تحویل خواهند داد هر چند که ترکیه بارها خواستار تسریع در این زمینه و خرید به شرط ساخت آن در خاک خود شده است؛ موضوعی که به نظر نمی رسد روس ها زیربار آن بروند.
در رسانه های روسی، مباحثی مبنی بر تولید سامانه اس 500 برای ارتش این کشور مطرح است. 

برچسب‌ها:

نظر شما