شناسهٔ خبر: 24708728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

لاله افتخاری در گفت وگو با فردا مطرح کرد؛

مولاوردی در حق روسپی‌ها هم ظلم کرد/ معاونت زنان دولت روحانی ضد قرآن عمل می‌کند/ فراکسیون زنان کار کرد که شاه هم نمی‌توانست

آیا انتظار دارید رفتار بنده که بر مبنای قرآن است با رفتار کسانی که غرب زده هستند یکی باشد؟ دیدگاه من مخالف دیدگاه شیطان بزرگ است، مخالف تساوی جنسیتی است که اصلا هیچ معنایی ندارد. یعنی خلاف آنچه که همه پیامبران الهی آورده اند است و تنها محدود در دین اسلام هم نیست . خلاف فطرت و شریعت است، اگر این افراد از رفتار من راضی باشند باید شک کنم.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاسی فردا:  در سال های اخیر برخی از جریان های فکری و سیاسی تلاش دارند تا نسخه های فرهنگی غربی در حوزه زنان را در کشورمان اجرا کنند؛ از جمله این نسخه ها پیوستن به کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان و لایحه جنحالی منع خشونت علیه زنان است. آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان اخیر که به مناسبت میلاد حضرت زهرا و روز زن ایراد شد در بخشی از صحبت های خود با اشاره به تلاش برخی ها برای تصویب لایجه «منع خشونت علیه زن ها» گفتند: «من شنیدم لایحه‌ای را دارند تنظیم می کنند برای همین مسائل خانواده و اِعمال خشونت علیه زنان؛ هم مسئولین دولتی، هم مسئولین مجلس، مراقب باشند که باز همان فرهنگ غربی را نخواهند اینجا پیاده کنند که مثلاً فرض کنید اگر در امر ازدواجِ دختر، پدر دخالت کرد، این خشونت است و خشونت را [اینچنین]معنا کنند؛ نه. اینکه «چه چیزی خشونت است و چه چیزی خشونت نیست» از غرب نبایستی تعلیم گرفته بشود؛ از منطق عقلانیِ خود ما، از فکر اسلامیِ خود ما بایستی فهمیده بشود و دانسته بشود. ما امروز با یک چنین دشمنی‌های خباثت‌آمیزی مواجهیم، بایستی مراقب باشیم.»

از طرف دیگر معاونت زنان دولت روحانی از ماه های ابتدایی روی کار آمدن دولت هجمه های سنگینی علیه فراکسیون بانوان مجلس نهم شروع کرد و در رسانه های اصلاح طلب آن ها را ضد زن معرفی کردند تا با منزوی کردن آن ها در افکار عمومی بتوانند برنامه های سازمان ملل در حوزه زنان را در کشور پیاده کنند.

لاله افتخاری عضو فراکسیون بانوان مجلس نهم در همین زمینه در گفت وگو با «فردا» معتقد است که کار هایی که رژیم شاه در حوزه بانوان نتوانست اجرایی کند امروز فراکسیون بانوان مجلس دهم و معاونت زنان ریاست جمهوری به دنبال اجرایی کردن آن ها هستند. در ادامه مشروح این مصاحبه را می خوانید.

لاله افتخاری ملاوردی

سازمان ملل بازوی اجرایی سیاست های دولت آمریکا است/ تساوی جنسیتی هیچ معنایی ندارد

فردا: خانم افتخاری رهبر انقلاب چندی پیش نسبت به لایحه منع خشونت علیه زنان هشدار دادند از طرف دیگر هم با روی کار آمدن دولت روحانی حملات سنگینی به فراکسیون زنان مجلس نهم از سوی اصلاح طلبان صورت گرفت و شما را ضد زن معرفی کرند پاسخ شما به این نقد ها چیست؟


افرادی که گوش و نگاه خودشان را با سازمان ملل تنظیم کرده اند مسئولیت گرفته اند که برنامه‌های سازمان مللی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید سازمان ملل بازوی اجرایی سیاست‌های آمریکا است را در ایران اجرایی کنند. اگر حضرت آقا و امام را قبول داریم. مگر آن‌ها به طور مکرر پیروی کردن مسئولین جمهوری اسلامی از نسخه های فرهنگی که سازمان های بین المللی نوشته است را منع نکرده اند؟ مگر نباید ما طبق شاخص های قرآن و عترت عمل کنیم؟ حالا اگر به این مسائل اعتقاد داریم چگونه می خواهم این اسنادی که با فرهنگ غیر دینی غرب نوشته شده است را بپذیریم؟ کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارد و مورد تایید است، آیا روا است بیایید و مصوبات سازمان ملل را که تقریبا اکثر آن ها خلاف قرآن، عترت و امنیت ملی ما چه امروز و چه در آینده  است را اجرا کند؟

 آیا انتظار دارید رفتار بنده که بر مبنای قرآن است با رفتار کسانی که غرب زده هستند یکی باشد؟ دیدگاه من مخالف دیدگاه شیطان بزرگ است، مخالف تساوی جنسیتی است که اصلا هیچ معنایی ندارد. یعنی خلاف آنچه که همه پیامبران الهی آورده اند است و تنها محدود در دین اسلام هم نیست . خلاف فطرت و شریعت است، اگر این افراد از رفتار من راضی باشند باید شک کنم.

مولاوردی در حق زنان روسپی هم ظلم کرد

در ایران کسانی که می خواهند این اسناد را اجرا کنند آنقدر مورد تایید سازمان ملل هستند که آن ها را مسئول اجرای این اسناد در آسیا و اقیانوسیه هم کرده‌اند یعنی اگر هند، چین، ژاپن، تایلند، ویتنام و بقیه کشور‌ها  بخواهند اسناد فرهنگی سازمان ملل را اجرا کنند این افراد باید نظارت داشته باشند، و موتور محرکه آن‌ها باشند. خوب افرادی که در این حد با سازمان ملل همکاری دارند قطعا عملکرد من را قبول ندارد. شاخص ما قانون و عترت است.

قرآن و عترت اصلا مسائلی که خانم مولاوردی و دوستانشان در دولت اول روحانی دنبال می کردند و خانم ابتکار هم در این دولت همان راه را ادامه می دهد را توصیه نمی کند. حتی ازدواج با یک خانم بر اساس قوانین قرآنی خلاف دیدگاه سازمان ملل است. حتی ارث و مهریه خلاف سازمان ملل است، حتی نفقه‌ای که همسر وی می‌دهد خلاف است، هزینه‌ای که شوهرش برای بچه اش می‌دهد خلاف است. اما خود زن به زعم این دوستان  نمی‌داند. جریان خر برفت و خر برفت مولوی است. خوب با این مسائل معلوم است نباید نظر من را قبول کنند. اگر آن افرادی که پول از بیت المال می‌گیرند و برای بیمه کردن زنان روسپی همایش برگزار می‌کنند یعنی اگر کسی برای درمان مشکل دارد زندگی و منبع مالی برای درمان ندارد، مستاجر است، همسر معتادی دارد و یا اصلا همسر ندارد، تشویق می‌کند که اگر می خواهید بیمه شوید، لطفا بفرمایید روسپی شوید. حتی گفتم شما در حق روسپی‌ها هم ظلم کردید. 

لاله افتخاری ملاوردی

اقدامات معاونت زنان دولت و فراکسیون زنان مجلس دهم خلاف قرآن است

فردا: به خانم مولاوردی گفتید؟

بله. در جمع بود که عرض کردم  شما در حق روسپی‌ها هم ظلم کردید. گفتم به جای اینکه بگویید چه مشکلاتی داشتید که به این جا رسیدید و تلاش کنید مشکلات شان را برطرف کنید هم در حق شرع ظلم کردید و هم در حق روسپی های که مسئول رسیدگی به وضع آن ها دولت است. من برای ایشان آیه شریفه قران را خواندم. من استاد دانشگاه هستم من فقط قرآن را می‌دانم. این آیه قرآن این را می گوید، حرف شما خلاف قرآن نیست؟ شما در حق روسپی ظلم کردید. شما دلسوز‌تر از خدا هستید؟ به جای اینکه دستش را بگیرید، بگویید «خانم، دختر خانم شما چرا به این وضع دچار شدی»، بیا دستت را بگیرم و از منجلاب بیرون بکشم، آموزشت دهم، حرفه یاد بدهم، پاکت کنم، شما بیاید شخصیتی برای خودتان بشوید، پاک و تاثیرگذار در جامعه بشوید، می‌گوید بیمه ات می‌کنم که پاک هم تشویق بشود و برود روسپی شود. شما جواب من را بدهید هیچ جوابی نداشت. اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای انقلاب فرهنگی در این جمع بودند و شاهد هستند. آیا انتظار دارید افرادی که برای بیمه زنان روسپی  جلسه می‌گذارند و از بیت المال هزینه می‌کنند، با نظر بنده و خانم آیت اللهی موافق باشند؟ نه!  اصلا چنین انتظاری درست نیست. با هم دعوا هم نداریم، اما نظرمان یکی نیست. من می‌خواهم در مسیر قرآن و عترت حرکت کنم. هویتم را از قرآن دارم. عزیزترین‌های خودم را در این راه دادم برای اینکه این خط بماند. در نمایندگی برای این خط جنگیدم اگر کارگر هم بشوم برای این خط مبارزه خواهم کرد.

فراکسیون زنان مجلس دهم کاری را شاه نتوانست انجام بدهد در حال انجام دادن هستند

فردا: به عملکرد خانم مولاوردی و فراکسیون زنان چند می‌دهید

فراکسیون زنان  مجلس دهم؟

فردا: بله

 این طور که از خود اعضای فراکسیون بانوان مجلس دهم پرسیدم گفتند چند طرح در دست داریم، یکی این که ازدواج زیر ۱۸ سال کودک حساب بشود. گفتم کاری را که شاه نکرده بود را شما انجام ندهید تا از گور دربیاید و اعتراض کند به شما و بگوید من حداقل می‌گفتم اگر ازدواج دختر زیر پانزده سال دادگاه رفت و دادگاه تشخیص داد مشکلی نداشته باشد شما می‌گویید جرم است و پیگرد قانونی دارد، این کار سازمان مللی است، سازمان ملل می‌گوید زیر ۱۸ سال کودک است، ولی زیر ۱۸ ساله‌های آن ها که تحت سلطه قوانین بین الملل هستند، یکی دو تا بچه دارند. فقط آن بچه ها بدبخت می شوند و کسی مسئولیت آن بچه را قبول نمی کند.

 اگر در مورد این مسائل بخواهم نمره بدهم نمره قبولی نخواهم داد البته همه اعضا را نمی توانیم با هم جمع بزنیم اما من در کلیت امر عرض می کنم. ما انقلاب کردیم برای این که شاه نباشد، شاه برود که اسلام باشد. دیو بنا شد که برود فرشته بیرون بیاید. بنا نبود که یک دیو برود و دیو دیگری دربیاید. اگر اینطور بود که شاه هم بود و لازم نبود برای پیروزی انقلاب این همه شهید بدهیم. پس ما انقلاب کردیم برای همین مسائل و عدم توجه به قوانین قرآنی خلاف مسیر شهدا است. رئیس جمهور هم سوگند یاد کرده است که حافظ این قوانین باشد.

لاله افتخاری ملاوردی

تا جهت گیری قطب نمایشان درست نشود مردود خواهند بود

من در این مورد نمی‌توانم نمره قبولی بدهم. تا زمانی که شاخص قرآن و عترت نباشد، نمره در حدقبولی نیست. قبولی از چه؟ فرض کنید یک نفر صبح تا شب گرسنگی بکشد، هیچی نخورد، این پیش خدا اجر دارد؟ تا زمانی که نیت روزه نکند، نیت الهی نباشد، روزه نیست، هر چقدر هم ریاضت بکشد، گرسنگی بکشد، هر چه تعظیم کند، سر زمین بگذارد، نماز محسوب نمی‌شود. هر چه که با آن شرایط باشد. دور کعبه همین طوری بچرخد، آن کسی که دور کعبه را می‌چرخد به جای ۷ دور ۱۰ دور بچرخد، آیا عبادت محسوب می‌شود؟ فایده‌ای ندارد. طواف حساب نمی‌شود. گاهی اوقات کار ما کفش پاره کردن است. تازمانی که معیارشان، قطب نمایشان، به طرف قرآن و عترت نباشد و تنظیم نشود، مشکل دارد. ما اعمال شان را هم باید شاخص بگذاریم، ممکن است اعمال خوب هم داشته باشند. نباید بی انصافی هم کنیم. کار‌های خوبی هم اگر انجام دادند، ببینیم نمره دهیم. از طرف دیگر هر جا از خط بیرون رفتند، بدون هیچ تعارفی نمره مردودی بدهیم. چون در اعتقادات مردم نمی شود تعارف کرد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_694462"> <script src="http://www.fardanews.com/fa/news/play/embed/784492/694462?width=400&height=300" type="text/JavaScript"/> </div>

نظر شما