شناسهٔ خبر: 24708524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اسکان بیش از 20 هزار نفر در اماکن اقامتی بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی- سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون 20 هزار و 183 زائر در اماکن اقامتی بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، شب گذشته سوم فروردین‌ماه، در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهيم(ع) اظهار کرد: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه در خراسان‌جنوبی آغاز شده است.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح در 60 بقعه استان در حال اجرا است.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی بیان کرد و ادامه داد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی، باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی از دیگر اهداف این طرح است.
بخشی پور از خدمت‌رسانی 174 مبلغ بومی و غیر بومی به نقاط محتلف استان خبر داد و بیان کرد: مبلغین طرح آرامش بهاری در دو دوره به بقاع متبرکه اعزام می‌شوند که اعزام اولین گروه از ۲۸ اسفند ۹۶ تا شش فروردین ۹۷ و اعزام دومین گروه از ۷ لغایت ۱۵ فروردین‌ماه امسال است.
وی تصریح کرد: تمام مبلغین حاضر در این طرح در مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه دوره آشنایی با مباحث مشاوره، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوانان، ترویج سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی را طی کرده‌اند.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان اعزامی و بومی خبر داد و بیان کرد:در حوزه رفع شبهات و پاسخگویی به سؤالات در حوزه احکام و مسائل اعتقادی فعالیت‌های بسیاری خوبی توسط روحانیون مبلغین انجام شده است.
بخشی پور ادامه داد: برپایی نمایشگاه آرامش بهاری، مسابقه کتاب خوانی، برپایی غرفه‌های مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی کودکان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح آرامش بهاری است که در بقاع متبرکه مجری طرح اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: آئین عطر افشانی امامزادگان، برگزاری مراسم تحویل سال، ایجاد غرفه‌های گفتمان دینی، مشاوره برای خانواده و جوانان و برپایی غرفه سلامت از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است.
وی با اشاره به اینکه از آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون 167 هزار و 133 نفر به امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی مشرف شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت 20 هزار و 183 نفر در اماکن اقامتی بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در روزهای نوروز تمامی بقاع متبرکه استان به صورت شبانه‌روزی آماده استقبال از میهمانان و مسافران هستند، یادآور شد: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ماه ۹۶ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۹۷ در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما