شناسهٔ خبر: 24708404 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

هاشم‌زائی در گفت‌وگو با رسا:

دولت تنها در شعار از حمایت تولید ملی دم می زند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که دولت از تولیدکننده داخلی حمایت نمی‌کند، گفت: تا وقتی دولت از تولیدکنندگان حمایت نکند، کیفیت محصولات و قیمت تمام شده کالاها هدفمند نخواهند شد.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا هاشم‌زائی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص شعار سال جدید «حمایت از کالای ایرانی» گفت: شعار سال 97 باید به عمل تبدیل شود، در طول چند دهه اخیر همواره شعارهای متعددی برای حمایت از تولیدات داخلی مطرح شده که متاسفانه هیچ کدام به ثمر نرسیده است.

وی با تأکید بر این نکته که موضوع قاچاق هنوز در کشور وجود دارد، ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که باید انجام گیرد، بحث مبارزه جدی با قاچاق است. در کشوری که بیش از 15 میلیارد دلار قاچاق وجود دارد، بحث حمایت از تولید ملی در حد شعار باقی می‌ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دو سال اخیر با توجه به آمارهای ارائه شده قدم‌های نسبتا خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق برداشته شده است، اما این اقدامات کافی نیست.

هاشم‌زائی با انتقاد شدید از ورود کالاهای بی کیفیت چینی به کشور بیان داشت: باید استانداردی در کشور طراحی شود که طبق آن از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی به داخل جلوگیری شود. واردات به کشور نباید به طور مطلق ممنوع شود بلکه باید با یک تعرفه و استاندارد هدفمند صورت بگیرد.

وی با اشاره به این موضوع که باید کیفیت و قیمت محصولات داخلی در حد معقول باشد، ابراز داشت: باید یک رابطه معقول بین قیمت و کیفیت محصولات داخلی ایجاد شود تا به تبع آن مردم نیز به سمت خرید محصولات ایرانی حرکت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت گفت: دولت از تولیدکننده داخلی حمایت نمی‌کند و تنها در حد شعار از موضوع تولید ملی دم می‌زند، تا وقتی دولت از تولیدکننده داخلی حمایت نکند، کیفیت محصولات داخلی و قیمت تمام شده کالاها هدفمند نخواهند شد.

هاشم‌زائی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان فرهنگ خرید داخلی را ارتقا داد، اظهار داشت: فرهنگ خرید محصولات داخلی در یک شب درست نخواهد شد. تا رمانی که یک رابطه اصولی میان بازار، نیاز جامعه و کیفیت محصولات شکل نگیرد، فرهنگ خرید کالای ایرانی نیز اصلاح نخواهد شد.

وی ادامه داد: بدون شک مشتری تا زمانی که می‌تواند یک کالای خارجی با کیفیت و دارای قیمت معقول را دریافت کند، هرگز به سمت محصولات بی کیفیت داخلی نخواهد رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: رسانه ملی نیز می‌تواند با تولید برنامه‌های اصولی و فرهنگ‌ساز به تولید ملی و حمایت از کالاهای داخلی کمک کند./856/ت
۳۰۲/ق

نظر شما