شناسهٔ خبر: 24708127 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

ویژه طلاب جامعه الزهرا؛

نهمین مرحله دوره نهج‌البلاغه‌خوانی برگزار می‌شود

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از برگزاری نهمین مرحله دوره غیرحضوری نهج‌البلاغه‌خوانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم «طیبه سادات طباطبایی»  به بیان اهمیت و ضرورت پرداختن به نهج البلاغه پرداخت و عنوان کرد: کتاب شریف «نهج البلاغه»، گنجینه تمام نشدنی است و از جهات مختلفی برای ما ارزش دارد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: متأسفانه ما امروز نسبت به این منبع معرفت، بی‌توجه هستیم، در حالیکه اگر طبق فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از دیدگاه دقیق و نافذ حضرت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) به واقعیت‌های جهان و جامعه نگاه کنیم، بسیاری از حقایق را خواهیم شناخت و به علاج بسیاری از دردها دست خواهیم یافت.

طباطبایی با بیان اینکه امروز بیش از همیشه به نهج البلاغه محتاج‌تریم، تصریح کرد: اداره قرآن و حدیث  جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه الله) و با توجه به ضرورت شناخت سیره و منش حضرت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) و آشنایی و انس طلاب با متون معتبر حدیثی از جمله نهج البلاغه، دوره غیرحضوری حدیث‌خوانی نهج البلاغه را برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت مرحله از دوره نهج البلاغه خوانی برگزار شده است، به آغاز نهمین مرحله این دوره حدیث‌خوانی اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال و دریافت بازخوردهای مثبت شرکت‌کنندگان در این طرح، پرسش‌نامه نهمین مرحله از دوره حدیث‌خوانی نهج البلاغه در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: شرکت‌کنندگان تا ۱۵ فروردین فرصت دارند پاسخنامه‌های خود را به اداره قرآن و حدیث در سرای ثقلین واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی تحویل دهند یا به ایمیل مندرج در آیین نامه مسابقات به نشانی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند.

طباطبایی یادآور شد: بانوان طلبه که به هر دلیل موفق به ارائه پاسخنامه‌های مراحل قبل نشدند، جهت ایجاد زمینه شرکت در این طرح نشدند، می‌توانند نسبت به ارسال پاسخنامه‌های مراحل پیشین و مرحله جاری مسابقه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بانوان طلبه در صورت کسب حدنصاب امتیاز لازم در هر مرحله، گواهینامه شرکت در دوره را دریافت می‌کنند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: در مرحله اول و دوم این دوره، حکمت‌های یک تا ۱۴۷ و ۱۴۸ تا ۳۱۷ نهج‌البلاغه ارائه شد و سومین مرحله شامل حکمت‌های ۳۱۷ تا ۴۸۰ نهج‌البلاغه بود؛ برای چهارمین و پنجمین مرحله نیز نامه‌های یک تا ۴۰ و ۴۱ تا ۷۹ نهج البلاغه در نظر گرفته شد.

طباطبایی افزود: در ششمین مرحله از این دوره، خطبه‌های ۲۰۰ تا ۲۳۹ و در مرحله هفتم، خطبه‌های ۱۷۱ تا ۲۰۰ ارائه شد، همچنین هشمین مرحله دوره حدیث خوانی نهج البلاغه شامل خطبه‌های ۱۳۰ تا ۱۷۱ است.

وی گفت: نهمین مرحله دوره غیرحضوری نهج البلاغه خوانی به خطبه‌های ۹۱ تا ۱۳۰ نهج البلاغه اختصاص یافته است.

علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات و ثبت نام به ورودی ساختمان شهید بهشتی، سرای ثقلین مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

توضیحات بیشتر را اینجا بخوانید

نظر شما