شناسهٔ خبر: 24708026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز خبر داد:

افزایش تعداد کاروان راهیان نور/ لزوم آشنایی جوانان با دفاع مقدس

اهواز ـ فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز گفت: امسال افزایش بسیار خوبی در زمینه استقبال کاروان های زائران راهیان نور از یادمان ها و مناطق عملیاتی داشتیم.

صاحب‌خبر -

سرهنگ سهراب حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بازدید کاروان های راهیان نور از یادمان ها و مناطق عملیاتی جنگی جنوب به منظور ترویج و نشر ارزش های دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ ارزشمند به جوانان و نوجوانان به ویژه نسل سوم که آن دوران پرافتخار را ندیدند است.

وی افزود: آنها به سرزمین های نور که اردوی رزمی ـ فرهنگی است می آیند تا با آثار به جامانده از جنگ تحمیلی در محورها و میادین دفاع مقدس آشنا شوند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز تصریح کرد: زائران با ارزش های دفاع مقدس و معنویت رزمندگان آشنا می شوند و خودشان را مغنی می کنند از فرهنگ پرافتخاری که آن زمان رزمندگان دفاع مقدس رفتند تا برای میهن اسلامی، دین و شریعت جلوی دشمن تا بن دندان مسلح بایستند.

سرهنگ حبیبی ادامه داد: امروز آنها ارزش ما هستند و باید به آنها افتخار و جامعه به ویژه جوانان، نوجوانان، دانشجویان و دانش آموزان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم.
وی بیان کرد: کسانی که از سراسر کشور به یادمان های دفاع مقدس به ویژه فتح المبین و شلمچه می آیند را در اهواز و دیگر شهرها مورد استقبال خود قرار می دهیم و از آنها میزبانی می کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز بیان کرد: کار تأمین امنیت سفر زائران کاروان های راهیان نور بر عهده ما گذاشته شده و تمهیدات یک سفر فرهنگی، معنوی و رزمی را برای آنها فراهم می کنیم.

به گفته سرهنگ حبیبی در ایامی که خیلی از مردم باید به فکر سیر و سفر و سیاحت باشند بسیاری از آنها به مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس می آیند تا از معنویت شهدا درس بگیرند؛ درس مقاومتی که شهدا به ما آموختند امروزه یقینا جوانان و نوجوانان هم نیازمند یادگیری و هم برای الگوبرداری از این درس ها علاقمند هستند.

وی عنوان کرد: امسال افزایش بسیار خوبی در راهیان نور داشتیم و خیلی از افراد از روزهای پایانی سال شروع کردند و تا نیمه اول فروردین ماه نیز این اردوها برقرار و افراد برای استفاده معنوی از دفاع مقدس به بازدید از این یادمان ها می پردازند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز گفت: در اجرای رزمایش های شبانه که بیشتر هم در پادگان شهید غلامی برگزار می شود، هنرمندان تئاتر حوزه دفاع مقدس به صورت عینی روایت جنگ را برای زائران به تصویر می کشند که برای آنها هم تأثیرگذار و از جذابیت خاصی برخودار است.

سرهنگ حبیبی یادآور شد: بسیاری از حاضران پیام تشکر، دلنوشته ها و خاطرات خود را در سامانه ای برای ما ارسال کردند.

وی در پایان اظهار کرد: راهیان نور یک حرکت فرهنگی و انسان ساز است که قطعا همه ما به عنوان ایرانی مؤظف هستیم که از این ظرفیت فرهنگی غنی بهره مند شویم.

نظر شما