شناسهٔ خبر: 24707840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسؤول فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور بیان کرد؛

حضور ۱۵ هزار خادم در یادمان های دوران دفاع مقدس

حوزه/مسئول فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به وجود بالغ بر ۵۰ هزار ثبت نامی در شبکه خادمان شهدا از حضور ۱۵ هزار خادم در یادمان های دفاع مقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی بهرامی، مسؤول فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه راهیان نور در حوزه مباحث فرهنگی از سه شبکه کمک می گیرد، اظهارداشت: نخستین شبکه، روایان هستند که روایتگری را در همه یادمان ها انجام می دهند؛ چنین روایتگرانی به دو بخش مستقر در یادمان و راوی همراه کاروان دسته بندی می شوند.

مسؤول فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور به وجود ۱۵ هزار راوی اشاره کرد و افزود: برخی راویان حاضران در جنگ تحمیلی و برخی دیگر را جوانانی تشکیل می دهند که آموزش های لازم را برای روایتگری دیده باشند.

این مقام مسؤول شبکه مبلغین را دیگر همکار ستاد مرکزی راهیان نور، در حوزه فرهنگ برشمرد و گفت: شبکه مبلغین از روحانیون و طلاب تشکیل شده است که افزون بر همکاری در بخش روایتگری و خادمی، نقش اصلی را در فعالیت های تبلیغی انجام می دهند و در کنار آن اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به شبهات را در همه یادمان ها و مراکز اسکان زائران متقبل شده اند.

بهرامی با بیان اینکه از ۱۵ هزار خادم در یادمان ها حضور دارند، تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ هزار ثبت نامی در شبکه خادمان شهدا وجود دارد که خادمان در این شبکه راهنمایی زائران، برپایی ایستگاه های صلواتی، نظافت محیط و برگزاری مناسبت ها را انجام می دهند.

وی به قرارگاه رسانه ای راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: این قرارگاه در تابعیت بسیج سازمان صداو سیما بوده که اخبار و مستندها و مسائل رسانه ای را بر عهده دارد.

مسؤول فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه در ستاد مرکزی یک بخش اختصاص به مسائل فرهنگی و تولید آثار فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این بخش تعدادی کتاب تحت عنوان زیارت بامعرفت چاپ کرده که بیشتر مورد نیاز روایتگران است و بخش دیگر تولیدات چاپ شده ویژه یادمان های استان است که در اختیار مسؤولان یادمان ها و کاروان ها قرار دارد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: تولیدات چاپ شده ویژه یادمان ها اطلاعات عمومی از یادمان ها، عملیات ها و شهیدان آن منطقه را در قالب بروشور در اختیار زائران قرار می دهد ضمن اینکه در یک نقشه اطلاعات محیطی سرزمینی که زائر در آن قرار دارد، مشخص و در اختیار زائران قرار می گیرد.

بهرامی با بیان اینکه نقشه کاملی از جنوب کشور در اختیار زائران و روایان راهیان نور قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در این نقشه یادمان ها و مراکز عملیات دوران دفاع مقدس در کنار معرفی شهدای شاخص ارائه می شود.

وی ویژه برنامه سنگر آسمانی مختص کودکان و نوجوانان را از نوآوری های جدید برشمرد و گفت: این ویژه برنامه در یادمان دهلاویه، هویزه، فتح المبین، اروندکنار و شلمچه اجرا می گردد که در آن بازخوانی رویدادهای جبهه و جنگ با زبان کودکانه در ۹۰ دقیقه آموزش داده می شود.

مسؤول فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور رونمایی از نرم افزار ملک آسمان در ۲۰ اسفندماه را دیگر رویداد فرهنگی بیان کرد و ابراز داشت: این نرم افزار دربرگیرنده عکس های سه بعدی، فیلم و اطلاعات جامع است که از کافه بازار قابل تهیه است.

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به برگزاری رزمایش های فرهنگی در پادگان شهیدان حبیب الهی، مسعودیان و باکری خرمشهر، از زائران دعوت کرد تا در آن شرکت کنند.

نظر شما