شناسهٔ خبر: 24707803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسط حاتمی‌کیا صورت گرفت

ناگفته‌هایی از فیلم به وقت شام/ آرزوی حاتمی‌کیا در خصوص زادگاهش

کارگردان فیلم به وقت شام گفت: امید است بتوانم روزی فیلمی از غیورمردی بزرگان تبریز و دلاورمردان این خطه بسازم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از ظهر امروز در اکران عمومی فیلم "به وقت شام" در پردیس سینمای قدس اظهار کرد: امروز بنده احساس میهمانی ندارم بلکه به زادگاه خودم آمده‌ام و البته همیشه در سینما احساس میزبانی دارم.

وی با احترام به خانواده‌های شهدای مدافعان حرم بیان کرد: بنده جنگ را از نزدیک دیده و لمس کرده‌ام ولی این جنگی که در سوریه و عراق بود، یک وضعیت و شرایط سخت‌تری داشت از این رو احترام خانواده مدافعان حرم بسیار زیاد است.

کارگردان فیلم سینمایی "به وقت شام" ادامه داد: ما در هشت سال دفاع مقدس پشتمان به خاک خودمان گرم بود ولی در سوریه و عراق مدافعان حرم به معنای کامل از حرمین شریفه و حرم دفاع می‌کردند و امید است همه قدر بدانیم و آرزو می‌کنم این فیلم مورد پسند واقع شود.

وی ادامه داد: از چندین سال پیش می‌خواستم در مورد مدافعان حرم حرف بزنم و حتی با سردار سلیمانی مکاتباتی داشته و اجازه می‌خواستم تا به منطقه بروم ولی سردار اجازه نمی‌داد تا وارد منطقه شویم که بعد از کلی خواهش و تمنا توانستم به مدت محدود به منطقه بروم.

حاتمی‌کیا خاطرنشان کرد: برای ساخت فیلم و برای کسب تجربه یک زمان محدود در منطقه حاضر بودم و تحقیقات انجام می‌دادم و از فاصله دور وضعیت سخت آنجا را دیدم.

وی با بیان اینکه این فیلم ذره‌ای از دلاوری‌ها و فداکاری‌ها مدافعان حرم بود و نتیجه آن چیزی شد که در فیلم می‌بینید، گفت: بنده تمام سعی خود را کردم تا بتوانم ذره‌ای از دلاوری‌ها و غیرت جوانان مدافعان حرم را به تصویر بکشم. 

حاتمی‌کیا با اشاره به دعوت از سردار سلیمانی و وزیر امور خارجه ایران برای دیدن فیلم "به وقت شام" گفت: نگران بودم که شاید سردار از فیلم راضی نباشد اما به حمدالله بسیار راضی بودند.

این کارگردان بیان کرد: امیدوارم این فیلم مورد پسند واقع شود و البته زکات مورد پسندی فیلم تبلیغ آن است.

وی ادامه داد: بنده انتظار داشتم تبریز بعد از تهران در بخش سینما فعالیت هنری داشته باشد ولی این‌گونه نیست، بعد از مشهد و اصفهان همچنین شیراز قرار گرفته است ولی امیدوارم این سینما همیشه پر باشد.

حاتمی‌کیا تصریح کرد: قبول داریم برخی فیلم‌ها جای نقد دارد ولی این جای خوشنودی است که از همه اقشار برای تماشای فیلم بیایند.

وی گفت: موقعیت تماشا کردن فیلم در سینما فرق دارد و یک توافق جمعی است، این یعنی همان معنای اهل سینما که یک بحث مدرن دارد.

کارگردان ایرانی ادامه داد: فیلم دیدن در سینما یک کار فرهنگی و متمدنانه است و انرژی متفاوت‌تری از دیدن فیلم در خانه دارد.

وی اذعان داشت: امید است روزی فیلمی از غیورمردی بزرگان تبریز و دلاوران این خطه بتوانم بسازم.

انتهای پیام/ج/

نظر شما