شناسهٔ خبر: 24707492 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استفاده از کالای ایرانی موجب رونق اشتغال خواهد بود

گروه سیاست- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است کالای ایرانی مصرف شود تا اشتغال را رونق دهیم و بیکاری کاهش یابد که بخش عمده استفاده از کالای ایرانی مربوط به مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری - حجت‌‌الاسلام محمد علی نکونام سوم فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، ضمن گرامیداشت سال جدید و مقارن شدن این سال با ماه رجب، اظهار کرد: بهار معنویت در کنار بهار طبیعت شکل گرفته است که تمام مومنان به خصوص جوانان ماه رجب را به دلیل خصایص بسیار گرامی دارند.
وی استغفار را از ویژگی بارز ماه رجب دانست و افزود: اعتکاف در اصلاح جامعه بسیار سازنده است که امیدواریم جوانان و تمام مومنان برای اعتکاف آماده شوند.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: تمام افراد موظف هستند به اعتکاف کمک مالی و زبانی داشته باشند و فرزندان خود را به این گونه برنامه‌ها سوق دهند و بیش از پیش به این برنامه‌ها توجه شود.
وی با اشاره به ۱۰ رجب میلاد امام جواد(ع)، گفت: دیدار با برادر ایمانی موجب نشاط و رشد عقلانی جامعه خواهد شد و حفظ الفت‌های اجتماعی، صلابت اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ۹۶ امین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم توسط مرحوم آیت‌الله حایری یزدی، تصریح کرد: شکل‌گیری حوزه علمیه در قم موجب متمرکز شدن علم در آن شهر شد که امروزه نه تنها در مقام و منزلت شیعه و جهان اسلام بلکه در مقام بشریت توانسته نقش بسیار اساسی در نطق بخشیدن به مکتب امام صادق ایفا کند.
وی با اشاره به ثبت‌نام حوزه علمیه و لزوم تقویت آن‌ها، تاکید کرد: شخصیت‌های بزرگی از حوزه برخاستند و خدمات بسیاری به جهان اسلام ارایه کردند که باید ثبت‌نام برای حوزه را جدی گرفته و فرزندان خود را که از نظر ایمانی آماده هستند وقف مکتب امام صادق کنیم تا علاوه بر جامعه والدین نیز بر آن‌ها ببالند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه استقلال کشور یکی از ارزش‌های انقلاب محسوب می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با وجود اینکه پس از پیروزی انقلاب کشور با چالش‌های بیرونی مواجه بود اما توانست در برابر آن‌ها مقاومت  کند و در صورتی که منتخبین مردم عملکرد بهتری داشتند قطعا مشکلات کمتر بود.
وی با اشاره به اینکه باید شعار ما می‌توانیم را به باور تبدیل کنیم، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان این شعار که از ضرورت‌های جامعه است را به باور تبدیل نکرده‌اند بنابراین لازم است باورها در جامعه نهادینه شوند و این شعار از خدمات حرکت انقلابی محسوب شود.

حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: مسأله جمعیت از مقوله‌های مهم در کشور است که متاسفانه در جامعه به دلیل برخی خود باختگی‌ها و تبعیت از فرهنگ غرب به این مسأله توجه نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه لازمه رشد کشور توجه به مسأله جمعیت و فرزندآوری است، ادامه داد: در صورتی که به دلیل ترس از مخارج مالی و در نظر نگرفتن رزق و روزی فرزند آوری صورت نگیرد، ایمان افراد ضعیف است.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: متاسفانه در اثر جناح‌بازی‌ها و گروه گرایی‌ها حق افراد زیر پا گذاشته می‌شود و حق را قربانی جناح‌بازی‌ها می‌کنند که باید ملاک حق و باطل باشد.
وی بیان کرد: مسأله مهم اسراف کردن‌ها، اشرافی‌گری‌ها و بد مصرف کردن‌ها است که برخی از مسئولان بسیار اسراف می‌کنند که برای کشور ضایعه بزرگی است و باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به شعار امسال، تصریح کرد: استفاده از کالای ایرانی زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی است که از کالای قاچاق به کشور جلوگیری می‌شود لازم است کالای ایرانی مصرف کرده تا اشتغال را رونق دهیم و بیکاری کاهش یابد که بخش عمده استفاده از کالای ایرانی مربوط به مردم است.
وی ادامه داد: نامگذاری‌های سال باید تاثیر گذار باشد و تمام دستگاه‌های دولتی از کالای ایرانی مصرف کنند تا شعار سال محقق شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مشاهده برخی بی تقوایی‌ها و بداخلاقی‌ها، خاطرنشان کرد: این موارد به انقلاب و پایگاه‌های مهم انقلاب آسیب جدی وارد می‌کند که امروزه در فضای مجازی انتشار برخی مطالب غلط در میان افکار عمومی موجب از بین رفتن قداست‌ها و خسارت‌های بسیاری می‌شود.
وی گفت: متاسفانه امروزه از مرجعیت نیز حریم‌ شکنی می‌شود که این حریم‌شکنی‌ها در دراز مدت خسارت‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنند که وظیفه مسئولان و مردم این است که جلوی ضایعات را بگیرند

برچسب‌ها:

نظر شما