شناسهٔ خبر: 24707484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

وقتی اسم علی دایی ، بازار تونس را برای معاون وزیر باز کرد!

صاحب‌خبر -

علی دایی یکی از سرشناس ترین فوتبالیست های بین المللی ایران است که به تاریخ شناسنامه ای ، روز اول فروردین روز تولدش است!البته خودش گفته پدرش خدابیامرز برای همه برادرانش ، روز اول فروردین شناسنامه گرفته است.

 

علی دایی را بیرون از ایران به اندازه پسته و زعفران و نفت و خاویار ایرانی می شناسند و برایش ارزش قائل هستند.


مهدی کرباسیان ، معاون وزیر صنعت و رئیس پیشین فدراسیون بدمینتون خاطره ای دارد از نام علی دایی و می گوید:«برای یک اجلاس بین المللی تو دورانی که علی دایی در بایرن بازی می کرد ، رفته بودیم به تونس. یادم هست که دو روز فشرده کاری را سپری کردیم و شب هم باید بر می گشتیم. هیچ کادویی هم نخریده بودم برای خانواده . به سختی خودمان را دم غروب به بازار سنتی شهر رساندیم اما تقریبا همه بسته بودند. چاره ای نداشتیم . باید حتما چیزی می خریدیم.

 

خبرآنلاین: کمی عربی با یکی از فروشنده ها که لباس بایرن مونیخ به مغازه اش آویزان کرده بود ، حرف زدم. گفتم ایرانی هستم. تا اسم ایران را شنید ، گفت علی دایی؟ گفتم علی دایی. تازه عکس یادگاری هم که با دایی داشتم ، نشانش دادم و یک دفعه از اینکه فهمید من دایی را از نزدیک می شناسم ، لذت برد. مغازه اش را باز کرد و بقیه رفقایش را هم صدا کرد و به همه با هیجان می گفت این ها ایرانی هستند و با علی دایی هم دوست هستند. ما هم از فرصت استفاده کردیم و سوغاتی خریدیم. واقعا علی دایی یک سرمایه ملی برای ایران است.»

برچسب‌ها:

نظر شما