شناسهٔ خبر: 24707318 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود؛

یازدهمین کنفرانس علمی دانشجویان ایرانی در روسیه با محوریت کارآفرینی

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، پریسا فتایی، مسئول مرکز کارآفرینی سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه همایش علمی سالانه دانشجویان ایرانی در فدراسیون روسیه توسط انجمن اسلامی دانشجویان مسکو و با پشتیبانی رایزنی علمی ایران در روسیه برگزار می‌شود، افزود: یازدهمین دوره این کنفرانس با همکاری علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در دانشگاه فدرال مسکو با محوریت کارآفرینی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل در فدراسیون روسیه و نیز سایر پژوهشگران در ایران و سایر نقاط جهان می‌توانند برای شرکت در این کنفرانس علمی با محوریت کارآفرینی اقدام کنند، تصریح کرد: کارآفرینی در سلامت (زیست‌فناوری، نانو، پزشکی، صناع غذایی، مهندسی پزشکی و انرژی‌ها نو)، کارآفرینی در علوم مهندسی، کارآفرینی در علوم پایه و تجربی و کارآفرینی در علوم مهندسی محور مقالات و ایده‌های یازدهمین دوره این کنفرانس است.

مسئول مرکز کارآفرینی سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مهلت ثبت‌نام و زمان برگزاری همایش ، اظهار کرد:  متقاضیان تا 27 مارس (7 فروردین) برای ارسال ایده‌ها و مقالات مهلت دارند. بر همین اساس، نتایج داوری مقالات 10 آوریل(21 فروردین) اعلام شده و پذیرفته شدگان تا 15 آوریل(26 فروردین) برای ثبت نام در همایش مهلت دارند.

وی با بیان اینکه متقاضیان با مراجعه به سایت همایش به نشانی scisr.ir می‌توانند برای ارسال مقالات و ثبت نام اقدام کنند، گفت: یازدهمین دوره همایش 28 و 29 آوریل (8 و 9 اردیبهشت) در دانشگاه فدرال مسکو برگزار خواهد شد.

فتایی با بیان اینکه برای شرکت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این همایش شرایطی ویژه در نظرگرفته شده است، اظهار کرد: ارسال دعوت نامه به همراه اسکان رایگان پذیرفته شدگان، معافیت از پرداخت هزینه شرکت در کنفرانس و بازدید از پارک علم و فناوری اِسکـول کوا برخی از این امکانات است.

وی با بیان اینکه تمام مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی جهان اسلام ISC و SID نمایه می‌شوند، تصریح کرد:  فقط ایده‌های پذیرفته شده توسط مرکز کارآفرینی سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی مشمول شرایط می‌شوند.

همچنین سید امیرحسین علوی‌فر، دبیر کنفرانس یازدهم در رابطه با این همایش، اظهار کرد: امروزه جنبه‌های کارآفرینی رشته‌های تحصیلی مختلف بر هیچ کس پوشیده نیست، کارآفرینی نه تنها در علوم پایه و مهندسی بلکه در علوم انسانی و هنر نیز به شکل چشم‌گیری مورد توجه بوده، به وجهی که یکی از اصلی‌ترین بروندادهای رشته‌های تحصیلی مختلف پتانسیل ایجاد ایده‌های اشتغال در آن رشته و قابلیت تبدیل ایده به محصول یا خدمت و نهایتا تبدیل علم و دانش به صنعت در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین، ایجاد محیطی مناسب جهت آگاهی‌رسانی و ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشگران با رویکرد کارآفرینی در سطح دانشجویی از اهمیتی ویژه برخوردار است.

وی در پایان با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنفرانس فراهم آوردن زمینه‌های همکاری بیشتر میان پژوهشگران با پارک فناوری و ارائه آخرین دستاوردها و ایجاد موقعیتی مناسب برای تبادل نظر در حوزه کارآفرینی است، تصریح کرد: انجمن اسلامی دانشجویان مسکو با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی  بهشتی و پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس در اردیبهشت ماه 97 میزبان یازدهمین کنفرانس بین‌المللی دانشجویان شاغل به تحصیل در روسیه، با موضوع کارآفرینی در رشته‌های مختلف تحصیلی خواهد بود.

نظر شما