شناسهٔ خبر: 24707102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گروگانگیر جنوب فرانسه کشته شد

بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: فردی که امروز (جمعه) افرادی را در فروشگاهی در شهر ترِب واقع در جنوب فرانسه به گروگان گرفته بود، به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تارنمای خبری سی بی اس، دست‌کم سه نفر در جریان این حادثه کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
بنا به اعلام منابع خبری، حادثه از شهر کاراکاس در نزدیکی ترب آغاز شد؛ جایی که چند نیروی پلیس از سوی فرد یا افرادی مسلح سوار بر یک خودروی دزدی، هدف گلوله قرار گرفتند.

خودروی مذکور پس از آن به سمت شهر ترب متواری شد و مظنون با ورود به فروشگاهی در این منطقه، تعدادی از شهروندان را به گروگان گرفت.

«ادوار فیلیپ» نخست وزیر فرانسه ساعتی پیش تایید کرد که دو نفر در جریان این گروگانگیری کشته شدند.
نیروهای پلیس پس از چند ساعت موفق به ورود به فروشگاه شدند و گروگانگیر را از پای درآوردند.

با احتساب راننده‌ی اصلی خودروی دزدی که با شلیک گلوله به سرش کشته شده بود، شمار قربانیان این حادثه تا این لحظه به سه نفر رسیده است.

رسانه‌ها به نقل از شاهدان عینی گزارش می‌دهند که فرد گروگانگیر، خود را سرباز داعش معرفی کرده و خواستار آزادی «صلاح عبدالسلام» مغز متفکر حملات تروریستی سال 2015 پاریس پایتخت فرانسه شده بود.

عبدالسلام که تاکنون از هرگونه همکاری با نیروهای امنیتی خودداری کرده است، ماه گذشته (میلادی) برای پاسخگویی به بخشی از اتهام‌هایش، در دادگاهی در بلژیک حاضر شده بود. وی قرار است بزودی برای اتهام‌های مرتبط با حادثه تروریستی نوامبر 2015 هم دادگاهی شود.

مقام‌های امنیتی فرانسه گمان می‌کنند که وی راننده خودروی رنوی مشکی‌رنگی بوده باشد که سه بمب گذار انتحاری از جمله برادرش «ابراهیم عبدالسلام» را به حوالی ورزشگاه «استاد دو فرانس» پاریس رساند.

در آن حادثه که گروهی تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نزدیک به 130 نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

5252

نظر شما