شناسهٔ خبر: 24706463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خراسان جنوبی| ۲۰ هزار نفر در اماکن اقامتی بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی اسکان یافتند

R41348/P1357/S6,56/CT11

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون، ۲۰ هزار و ۱۸۳ زائر در اماکن اقامتی بقاع متبرکه این استان اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس با بیان اینکه طرح آرامش بهاری همزمان با سراسرکشور از 25 اسفندماه در خراسان‌جنوبی آغاز شده است، اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح در 60 بقعه استان در حال اجرا است.

وی هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی بیان کرد و افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی، باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی از دیگر اهداف طرح است.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از خدمت‌رسانی 174 مبلغ بومی و غیر بومی به نقاط مختلف استان خبر داد و بیان داشت: مبلغان طرح آرامش بهاری در دو دوره به بقاع متبرکه اعزام می‌شوند که اعزام اولین گروه از 28 اسفند 96 تا 6 فروردین 97 و اعزام دومین گروه از 7 تا 15 فروردین است.

بخشی‌پور  بیان کرد: تمام مبلغان حاضر در این طرح در مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه دوره آشنایی با مباحث مشاوره، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوانان، ترویج سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی را طی کرده‌اند.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان اعزامی و بومی خبر داد و افزود :در حوزه رفع شبهات و پاسخگویی به سؤالات در حوزه احکام و مسائل اعتقادی فعالیت‌های بسیاری خوبی توسط روحانیون مبلغین انجام شده است.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی برپایی نمایشگاه آرامش بهاری، مسابقه کتاب خوانی، برپایی غرفه‌های مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی کودکان را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح آرامش بهاری ذکر کرد که در بقاع متبرکه مجری طرح اجرا می‌شود.

بخشی‌پور آئین عطر افشانی امامزادگان، برگزاری مراسم تحویل سال، ایجاد غرفه‌های گفتمان دینی، مشاوره برای خانواده و جوانان و برپایی غرفه سلامت را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ذکر کرد. 

وی با اشاره به اینکه از آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون 167 هزار و 133 نفر به امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی مشرف شدند، گفت: همچنین در این مدت 20 هزار و 183 نفر در اماکن اقامتی بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اعلام این مطلب که در روزهای نوروز تمامی بقاع متبرکه استان به صورت شبانه‌روزی آماده استقبال از میهمانان و مسافران هستند بیان کرد: طرح آرامش بهاری از تاریخ 25 اسفند ماه 96 لغایت 15 فروردین ماه 1397 در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان جلیل القدر خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما