شناسهٔ خبر: 24706397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اقتضای غیرت ملی و دینی خرید کالای ایرانی است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه مشهد گفت: خرید کالای ایرانی دستور ولی فقیه است پس شایسته است مردم ایران به عنوان یک غیرت ملی و دینی این مسئله را پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد،آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز(۳فروردین) که در جوار  حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به وسوسه های شیطان گفت:یکی از مصادق وسوسه های شیطان رجیم ترس است به گونه ای که انسان را از کمبود های زندگی در آینده  می ترساند و با این ترس آرامش را حتی از زندگی دنیوی پیروان خود می گیرد.

 

 

وی با اشاره به این که خداوند در آیه ۱۷۵ سوره آل عمران این ترفند شیطان ک همان ترس است را بیان کرده است افزود: یکی از عوامل مقابله مردم با انبیای الهی و اولیای خدا همین ترفند شیطان یعنی ترساندن است به گونه ای که پیروان شیطان از تسلط پیروان خداوند در زمین می ترسند زیرا منافعشان به خطر می افتد.

 

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که خداوند از انسان ها خواسته تا از صف ارایی پیروان شیطان نترسند گفت: یکی دیگر از وعده هایی که شیطان به انسان ها می دهد فقر است به گونه ای که کاری می کند تا انسان از فقیر شدن بترسد و مال خود را خرج نکند و این امری است که نه تنها انسان از کمک کردن به دیگران و انفاق در راه خدا باز می ماند بلکه سبب می شود در دنیا هم برای زندگی بر خود و خانواده خود سخت بگیرد.

 

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که جوانان در مرحله حساسی از زندگی خود قرار گرفته اند و وسوسه های شیطان بیشتر از همه آن ها را تهدید می کند افزود:خداوند ماه رجب را پنجره ای قرار داده است تا به فضل خدا امید وار باشیم و بزرگترین خوشبختی ما این است که روی فرش امام رضا(علیه السلام) با خدا درد و دل کنیم.

 

 

وی با اشاره به این که خداوند همیشه بندگان خود را امید وار می کند و به همه کسانی که معصیت می کنند و یا حتی از دستورات الهی پیروی نمی کنند روزی می رساند، ادامه داد: ماه رجب ماهی پر فضیلت و خیر و برکت است پس این ماه را غنیمت بشمارید و بیش از پیش شکر خداوند را به جای آورید.

 

 

امام جمعه مشهد در خطبه دوم با اشاره به این که انقلاب اسلامی ۴۰ سال دارد و هیچ انقلابی در جهان نبوده است که بعد از ۴۰ سال همواره اصول آن دست نخورده باقی بماند  گفت:حضور مقام معظم رهبری در مشهد بسیار پر برکت است و شایسته است همه مردم و مسئولان از سخنان ایشان بهره ببرند .

 

 

آیت الله علم الهدی این انقلاب را مقدمه انقلاب جهانی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دانست و افزود: مقام معظم رهبری(حفیظه الله) در تداوم انقلاب و ثابت بودن اصول انقلاب اسلامی در طول این سال ها نقش بسیار مهمی داشته اند به گونه ای که امروزه نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی با عزمت و قدرت ایستادگی می کند.

 

 

وی با اشاره به این که در آغاز جنگ تحمیلی کشور از بسیاری از امکانات محروم بود ادامه داد: امروز ایران موشک هایی می سازد که امریکا هم از ان می ترسد حتی به گونه ای است که امروز جبهه و خاک ریز ما در ۱۰ متری مرز اسرائیل زده شده است و رزمندگان ما در سواحل مدیترانه برای دفاع از اسلام می جنگند.

 

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که هر چه انقلاب اسلامی دارد از رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب دارد گفت: رهبر فرزانه انقلاب هر زمان دستوری را داده اند راهکار ها و مولفه ها و حتی موانع ان کار را نیز تعیین فرمودند بنابراین اگر امروزه کشور در مسائل اقتصادی به مشکلی برخورد کرده است بخاطر عدم به کار گیری دستورات ایشان است.

 

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند، ان گونه که باید در اقتصاد مقاومتی کار نشده است افزود: مخاطب سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از کالای ایرانی همه مردم هستند اما مسئولین باید تمام تلاش خود را از کالای ایرانی بکنند ، مرزهای قاچاق را ببندد و مواظب باشند تا کارخانه های کشور تعطیل نشود در غیر این صورت حمایت از کالای ایرانی به سرنوشت اقتصاد مقاومتی دچار خواهد شد.

 

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که غیرت ملی و دینی اقتضا می کند که مردم کالا ایرانی بخرند افزود: خرید کالای ایرانی دستور ولی فقیه است پس خواهران و برادران  به عنوان غیرت ملی این مسئله را پیگیری کنید .

نظر شما