شناسهٔ خبر: 24706395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رسیدن به تمدن اسلامی با همت جوانان ممکن است/ ضرورت الگوگیری از امام جوادالائمه(ع) در مبارزه با فرقه های انحرافی

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز جمعه، رسیدن به تمدن اسلامی را به همت جوانان ممکن خواند و در ادامه بر اهمیت نقش امام جواد الائمه (ع) به عنوان جوان ترین امام در زمینه مبارزه با فرقه های انحرافی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز جمعه که ظهر امروز ۳ فروردین در مصلی امام خمینی(ره) کرج با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از نعمات الهی، صوت خوش است که در عین حال یکی از آفات زبان آوازه خوانی و غنا نیز می باشد.

 

به گفته خطیب نماز جمعه کرج، آواز لطیف انسان که طرب انگیز باشد و بتواند انسان را از خود بی خود کند، غنا است که پیامدهای فردی و اجتماعی دارد و زمینه ساز برای گناه است.

 

وی توضیح داد: غنا قوه شوت در انسان را به هیجان می آورد و یاد خدا را از انسان دور می کند، آنچنان که در بیان امام صادق (ع) که غنا موجب نفاق می شود.

 

وی با توجه دادن مردم به حفظ چشم و  گوش اظهار داشت: چشم و گوش دو نعمت خدا به عنوان وسیله های رسیدن به مقامات عالیه است.

 

وی افزود: خداوند عالم نظام عالم را بر پایه علت و معلول قرار داده است و هر عملی تاثیر خودش را دارد, کسانی که مبتلا با لهو و لعب هستند آرام آرام قلب آنان قاسیه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه دوم نماز جمعه با بیان این مهم که خداوند عالم تمام امور عالم را تدبیر می کند و بر اساس اندازه گیری دقیق مسائل عالم در حال اجرا است بر راضی بودن تدبیر انسان نسبت به این چرخه تاکید کرد.

 

به گفته وی، دعا، توسل، امر به معروف و نهی از منکر و ... از دیگر مواردی است که در همین مولفه راضی بودن بر اساس چارچوب نظام خلقت بیان می شود.

 

آیت الله حسینی همدانی افزود: در نظام عالم مدیریت کار بر عهده خداوند است و عبد تدبیر می کند ولی آن چه خدا می خواهد انجام می شود ، آن چنان که در نامه امیرالمومنین (ع) عنوان می شود، کارها تابع مقدرات هستند به حدی که تدبیر و معال اندیشی باعث نابودی و هلاک می شود.

 

به گفته وی، شخص ناآگاه از مقدرات الهی بعضی امور از عالم را که تصور می کند به صلاحش است باعث نابودی اش می شود و در این راستا انسان باید راضی به رضای الهی باشد.

 

به خدای متعال باید اعتماد شویم و در این فصل بندگی یعنی ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان باید در پیشرفت معنوی خودمان از دست ندهیم و تقوای بیشتری را خداوند روزی امان کند.

 

خطیب نماز جمعه کرج با برشمردن مناسبت های سال به سالروز میلاد امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: خداوند بعد چهل سال به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فرزندی به نام امام جواد الائمه (ع) عطا کردند که باب الحوائج هستند که 17 سال رهبری شیعیان را برعهده داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تامل بر سخنان رهبر معظم انقلاب و توجه دادن به نکات آن مطرح کرد: ظرفیت بهره مندی از جوانان عالم، باتقوا و خلاق یکی از مهم ترین توصیه های رهبر انقلاب اسلام است که با الگو قرار دادن از امام جوادالائمه (ع) این امکان فراهم می شود.

 

خطیب نماز جمعه کرج با در نظر گرفته اهمیت مبارزه با فرقه های انحرافی عنوان کرد: فرقه های انحرافی جنگ نرمی است که افسران مختص خودش را می خواهد، آن چنان که در زمان امام جواد الائمه (ع) هجمه بسیاری از این فرقه ها وجود داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: امام جواد الائمه (ع) به عنوان جوان ترین امام از نظر افشاگری و مبارزه با این فرقه های انحرافی یکی از امامان الگو در این زمینه هستند.

 

به گفته آیت الله حسینی همدانی، روند مبارزه امام جواد الائمه(ع) با فرقه های انحرافی و بومی سازی مبارزه با آنان الگو کاربردی است و این مطلب با توجه به این نکته که تمدن اسلامی به دست جوانان است.

 

 

نظر شما