شناسهٔ خبر: 24706292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور

«غیرت ملی»، کلیدواژه امامان جمعه برای تحقق شعار سال/ تأکید جدی بر استفاده از کالای ایرانی با عزم ملی

واژه «غیرت» در میان جملات برخی امامان جمعه پررنگ‌تر است و این نکته را به مخاطب یادآوری می‌کند که باید در حمایت از کالای ایرانی غیرت ملی داشته باشیم، چراکه مخاطبان شعار سال مقام معظم رهبری، مردم هم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس، اولین نماز جمعه سال 1397 در حالی با حضور پرشور مردم خداجو و ولایی ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور برگزار شد که خطبه‌های امامان جمعه بیشتر حول محور شعار «حمایت از کالای ایرانی» و لزوم همراهی مردم و مسؤولان برای تحقق آن بود.

واژه «غیرت» در میان جملات برخی امامان جمعه پررنگ‌تر است و این نکته را به مخاطب یادآوری می‌کند که باید در حمایت از کالای ایرانی غیرت ملی داشته باشیم، چراکه مخاطبان شعار سال مقام معظم رهبری، مردم هم هستند؛ در اینصورت بسیاری از مشکلات بیکاری و معیشت جوانان و خانواده‌ها برطرف می‌شود.

* در مقابل فشارهای بیگانه باید به خود متکی باشیم

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند، اظهار کرد: در مقابل فشارهای بیگانه باید به خود متکی باشیم، اگر کشور بخواهد مستقل باشد باید به خود اتکا کند، در این راستا مردم باید کالاهای ایرانی بخرند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر اضافه کرد: باید به فرهنگ، دستاوردهای دین و انقلاب، غیرت ملی و ... تکیه کنیم و به این شعار امسال رهبر معظم انقلاب و سایر سخنانشان عنایت ویژه‌ای داشته باشیم.

* غیرت دینی و ملی مردم اجازه خرید کالای خارجی به آنان نمی‌دهد/ مسؤولان جلوی قاچاق کالای خارجی را بگیرند

امام‌ جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند، موانع و کیفیت اجرا را نیز فرمودند و مخاطب را نیز معین کردند، اگر بازهم این مسئله مورد توجه قرار نگیرد، برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی، مسؤولان و کارگزاران نظام را مخاطب اول فرمایشات رهبری دانست و افزود: اگر مسؤولان دروازه کشور را به روی کالای خارجی نبندند و کشور 80 میلیونی را بازار کالای خارجی کنند، چطور می‌شود از کالای ایرانی حمایت کرد؟ وقتی با قاچاق، جنس خارجی به نصف قیمت وارد کشور می‌شود و فضای رقابت را از کالای ایرانی می‌گیرد، به مردم بگوییم جنس ارزان خارجی را نخر و جنس گران‌تر ایرانی تهیه کن؟ باز بودن دروازه‌های مملکت به روی قاچاق این کار را با تولید داخلی کرده است.

وی تأکید کرد: غیرت دینی و ملی مردم اجازه نمی‌دهد کالای خارجی بخرند؛ آنان که دین‌دار و متدین‌اند، غیرت دینی اقتضا نمی‌کند جنس خارجی بخرند و آنان که علاقه‌مند به کشور و این آب‌وخاک هستند، غیرت ملی اجازه نمی‌دهد جنس غیر ایرانی بخرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: خریدن یک لباس خارجی با وجود لباس ایرانی، یعنی پولی را از جیب کارگر ایرانی خارج کردن، او و خانواده‌اش را به خاک فقر نشاندن است.

* حمایت از کالای ایرانی وظیفه همه مردم و مسؤولان است/ جوانان سیاست‌های راهبردی رهبری را پیش می‌برند

 امام جمعه شهرری با اشاره به نام‌گذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: محقق شدن شعار امسال نیازمند بایدهایی است، مسؤولیت سازمان استاندارد از همه دستگاه‌های اجرایی خطیرتر و پراهمیت‌تر است و باید با نظارت دقیق بر کیفیت کالاهای تولید داخل، مردم را برای خرید این کالاها ترغیب کند.

حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی تصریح کرد: تحقق شعار سال یعنی مبارزه با اسراف، خواسته ملت هم در استفاده کالای ایرانی باید منطبق بر اصل و شاخص‌های حاکم در جامعه باشد، حمایت از کالای ایرانی تکلیفی است که بر عهده تمامی مردم و مسؤولان نظام قرار گرفته است، چراکه با حمایت از کالای داخلی از موانع اقتصادی ایجاد شده توسط دشمنان عبور کنیم.

* جوانان در حمایت از کالای ایرانی پیشگام باشند

امام جمعه تبریز با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای اهتمام به کالای ایرانی ابراز کرد: باید همه از کالای ایرانی حمایت و استفاده کنند به طوریکه رهبر فرزانه انقلاب از جوانان خواستند تا در عرصه‌های مختلف و در مصرف کالای ایرانی پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی آل‌هاشم ادامه داد: رمز موفقیت ایران و ایرانی در بحث اقتصاد مقاومتی عبارت است از اهمیت به تولید داخلی به طوریکه  تولید ملی تقویت شود، چراکه تنها تولید اهمیت ندارد، بلکه باید از آنها استفاده نیز شود تا بتوان گام‌های مثبتی در راستای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: با اهمیت به تولید داخلی مشکل اقتصادی و بیکاری نیز حل می‌شود و به تبع آن جهش مهم در رفع مشکلات اقتصادی و پیشرفت کشور را شاهد می‌شویم

آل‌هاشم عنوان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند که هر سال شعارها را بیشتر خطاب به مسؤولان اعلام می‌کنم، اما امسال هم خطاب به مسؤولان و هم به مردم می‌گویم تا از تولیدات داخلی حمایت شود.

* امسال باید به صورت جدی سال تبلیغ و حمایت از کالای ایرانی شود

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به انتخاب شعار سال 97 از سوی مقام معظم رهبری، گفت: امسال باید به صورت جدی و عملی سال تبلیغ و حمایت از کالای ایرانی شود.

حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی یادآور شد: دولت در این زمینه باید از کالای ایرانی حمایت کند، تولیدکنندگان کیفیت محصول خود را ارتقا دهند، تا جایی که امکان دارد قیمت را کاهش دهد و مصرف‌کنندگان نیز کمی کوتاه بیایند و نسبت به استفاده از کالای ایرانی اهتمام بورزند.

* خرید کالای ایرانی حمایت از خودکفایی و غیرت ملی است

امام جمعه موقت ساری درباره نامگذاری شعار سال گفت: مردم مخاطب اصلی هستند چراکه سرنوشت کشور به دست خودمان است و با خرید کالای ایرانی می‌توانیم چرخه کشور را بچرخانیم و حمایت از نیروی کار و ابتکار و سرمایه و سرمایه‌گذاری، حمایت از خودکفایی و غیرت ملی است و اتحاد ملی برای شکست دشمنان است.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی با بیان اینکه کارخانه‌داران داخلی نسبت به کیفیت اقلام داخلی توجه داشته باشند، ادامه داد: کالاهای خارجی با تبلیغات خوب و بسته‌بندی خوب می‌درخشد و کالاهای ایرانی هم باید شکیل باشند.

* توجه به اقتصاد مقاومتی در کنار حمایت از کالای ایرانی سرلوحه کار مدیران باشد

امام جمعه زاهدان گفت: در این 10 سال اخیر مهم‌ترین مسئله کشور از نگاه مقام معظم رهبری حل مشکلات و اقتصاد مملکت بوده و فرمودند شعار سال یک کار بی‌فایده نیست و همینطور که شعار امسال انتخاب شده، اما هنوز باید اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی مورد توجه باشد و همه می‌دانند که دشمن از ضربه زدن به کشور دست نکشیده است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بیان کرد: دولتمردان و مردم وظیفه دارند دست به دست هم برای اقتصاد، تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند.

* مردم کهگیلویه وبویراحمد با غیرت و تعصب به فرمان نوروزی رهبری لبیک می‌گویند

امام جمعه یاسوج به شعار سال و فرمان نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ملت ایران و مردم استان باید با غیرت و تعصبی که در وجود خود دارند خرید کالای داخلی را به صورت همه‌جانبه در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی در خصوص حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: تولیدکنندگان هم اجناس با کیفیت تولید کنند تا مردم سراغ کالای خارجی نروند.

* دولت‌مردان در راستای حمایت از کالای ایرانی گام بردارند

امام جمعه موقت اراک با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به  عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: از همه دولت‌مردان خواستاریم که در راستای حمایت از کالای ایرانی گام بردارند و فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنند.

حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی ادامه داد: قانون تجارت در ایران مناسب نیست، باید دولت‌مردان آن را اصلاح کنند، چراکه قرار نیست اگر کارخانه‌ای تضعیف شد، ورشکستگی آن اعلام شود، باید درصدد به راه انداختن چرخه آن گام برداشت.

* ضرورت همراهی مردم و مسؤولان برای تحقق شعار سال 97

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیشترین تأکیدات در جهت اجرایی شدن شعار سال را بر روی مردم داشته‌اند، یادآور شد: اگر به بیانات و فرامین رهبری گوش فرا دهیم به‌ صورت جهشی پیشرفت خواهیم کرد.

آیت‌الله محمدمهدی حسینی‌همدانی تبیین کرد: مسؤولان نیز در تأکیدات رهبر معظم انقلاب نقش پررنگی را ایفا می‌کنند و باید مردم ایران اسلامی در جهت تحقق شعار سال جاری همراهی کنند.

* «حمایت از کالای ایرانی» یعنی اقتصاد اولویت کشور است

امام جمعه موقت بیرجند به انتخاب شعار از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: «حمایت از کالای ایرانی» یعنی اقتصاد اولویت کشور است و مردم و مسؤولان باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدباقر عبادی با اعلام اینکه دشمنان هنوز از تحریم‌های اقتصادی و اقتصاد ایران ناامید نشده‌اند، مطرح کرد: حمایت از کالای ایرانی دربرگیرنده اقتصاد مقاومتی و اشتغال است.

وی با بیان اینکه باید تا جایی که می‌توانیم کالای ایرانی بخریم، اعلام کرد: باید خرید کالای ایرانی فرهنگ‌سازی شود و به عرق ملی درآید.

امام جمعه موقت بیرجند تشریح کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی تولیدکنندگان باید کیفیت کالا را بالا برده و قیمت‌ها را کمتر کنند و دولت نیز جلوی واردات بی‌رویه را بگیرد.

عبادی، ارزش‌ها و شعارهای انقلاب را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اعلام کرد: آنچه مانع پیشرفت ایران می‌شود عدم توجه به اقتصاد مقاومتی است، دولت در این حیطه موفق نبوده و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهد.

* همه باید برای تحقق شعار امسال وارد میدان شویم

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دستورالعمل اقتصاد مقاومتی را صادر فرمودند، تصریح کرد: معظم‌له امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری فرمودند و همه ما باید برای تحقق شعار سال وارد میدان شویم.

آیت‌الله شیخ مصطفی علما ادامه داد: مقام معظم رهبری جوان‌ها را سرمایه کشور بیان فرمودند و از چند سال پیش تاکنون بر روی مباحث اقتصادی تأکید دارند.

* خرید کالای ایرانی به عنوان یک مدال افتخار در جامعه قلمداد ‌شود

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: باید در سالی که مزین به سال حمایت از کالای ایرانی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به این شعار سال توجه لازم صورت گیرد، چراکه حمایت از کالای ایرانی همانند یک واجب شرعی است و همه مسؤولان باید به تولید داخلی و دوری از مصرف جنس خارجی تعصب داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی بیان کرد: از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی نیز باید به افزایش کیفیت اجناس خود همت داشته باشند و همچنین مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید از خریدهای چمدانی خود از کشورهای همسایه خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه خرید کالای داخلی یک مدال افتخار در جامعه قلمداد می‌شود، افزود: در این رابطه باید نسبت به استفاده از کالاهای داخلی اهتمام شود.

انتهای پیام/ذ

نظر شما