شناسهٔ خبر: 24706191 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| افزایش ۱۳.۵ درصدی کشف موادمخدر در کشور

R41471/P1357/S6,70/CT11

جانشین فرمانده پلیس مبارزه با موادمخدر کشور گفت: کشفیات مواد مخدر در کشور در سال گذشته ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار مرتضی میرزایی ظهر امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه آنالیز موادمخدر در گرگان اظهار داشت: سال 96 بیش از 720 تن مواد مخدر در کشور کشف شد که نسبت به سال 95 افزایش یافته و حدود 13.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: پلیس مبارزه به موادمخدر در بعد علمی شدن قدم برمی‌دارد و با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی آنالیز موادمخدر در سراسر کشور این ابعاد را بیشتر نشان می‌دهد.

میرزایی تصریح کرد در گلستان این مرکز با همکاری نیروهای انتظامی امروز به بهره‌‍برداری رسید و با این مرکز در حال حاضر 22 مرکز در کشور مجهز به این مرکز تخصصی رسیدند و 5 مرکز دیگرهم تا پایان سال 97 مجهز به آزمایشگاه‌ها می‌شوند و 4 مرکز باقیمانده هم به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

جانشین فرمانده پلیس مبارزه با موادمخدر کشور خاطرنشان کرد: در این مراکز امورات پرونده‌ای و تخصصی انجام می‌شود. این آزمایشگاه در ایران مرجع از سوی سازمان ملل شناخته شده‌اند و در سطح منطقه به عنوان آزمایشگاه مرجع شناخته می‌شوند.

میرزایی تصریح کرد: در این آزمایشگاه‌ها با آنالیز موادمخدر و مسیر و هم نوع موادمخدر را شناسایی کنیم تا در مجامع بین‌المللی بتوانیم به عنوان مدرکی از حقوق کشور دفاع کنیم.

جانشین فرمانده مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: سال 96 در کشفیات مواد مخدر رشد خوبی داشتیم و با وجود افزایش کشف مواد مخدر توانستیم 720 تن کشفیات موادمخدر داشته باشیم که نسبت به سال 95 افزایش 13.5 درصد را نشان می‌دهد.

سردار میرزایی تصریح کرد: در سال 97 در امر مبارزه با مواد مخدر به دنبال تسریع و شتاب بخشیدن به این امر هستیم به خصوص در مرزهای شرقی با توجه به افزایش کشت موادمخدر در افغانستان مبارزه شتاب بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما