شناسهٔ خبر: 24706182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام‌جمعه بندرانزلی:

حمایت از کالای ایرانی یکی از فرصت‌های مؤثر در نبرد اقتصادی است

امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر لازمه تحقق شعار امسال گفت: همه مسئولان و مردم در همه سطوح باید با وحدت و هماهنگی همه‌جانبه در تحقق این شعار ایفای نقش کنند که یکی از فرصت‌های مؤثر در نبرد اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با تبریک ایام نوروز و آغاز سال جدید، صله‌رحم را سنتی حسنه برشمرد و اظهار کرد: این سنت خوب باید در چارچوب آن انجام شود و امیدواریم سال جدید سالی سرشار از خیرات و برکات و نشاط برای همه‌ ملت ایران و مردم قهرمان انزلی باشد.

وی با تأکید بر لازمه تحقق شعار امسال مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" افزود: همه مسئولان و مردم در همه سطوح باید با وحدت و هماهنگی همه‌جانبه در تحقق این شعار ایفای نقش کنند که یکی از فرصت‌های مؤثر در نبرد اقتصادی است.

امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم کشور درگیر جنگی تمام‌عیار اقتصادی است گفت: اگر می‌خواهیم کشور ما در عرصه اقتصادی موفق و توطئه دشمنان خنثی شود این عمل مشروط به "انجام وحدت کامل بین مردم و مسئولان" و "عمل به رهنمودها و فرمان‌ها رهبری" است.

شمس‌الدین درباره "انجام وحدت کامل بین مردم و مسئولان" خاطرنشان کرد: این نمی‌شود که مردم ما کالای ایرانی مصرف کنند و دستگاه دولتی خرید خارجی کند، مسئولان باید به جوانان میدان دهند، میدان دادن به جوانان تازه‌نفس و دلسوز انقلاب و پیرو ولایت‌فقیه می‌تواند یاری‌گر اهداف نظام باشد. 

وی تأکید کرد: افرادی هستند که از دوره جوانی خارج‌شده و برخی‌ها حتی یکی دو بار هم بازنشسته شده‌اند، چنین افرادی آن صراحت در گفتار و شجاعت در اقدام را ندارند و عموماً محتاطانه رفتار می‌کنند که تحقق این مسیر و اهداف بااحتیاط میسر نمی‌شود.

امام‌جمعه بندرانزلی با اشاره به راهکار "عمل به رهنمودها و فرمان‌ها رهبری" تصریح کرد: تحقق شعار امسال در کشور، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و هدف گزاری برای محقق شدن آن است و بدون حمایت و هدایت و مراقبت و برنامه‌ریزی مناسب نمی‌توان به هدف موردنظر دست‌یافت چراکه در بحث اقتصاد مقاومتی نیز باوجود تشکیل ستاد موردنظر، آن‌چنان‌که باید موفقیت‌آمیز عمل نشد.

وی با اشاره به سالروز عملیات شکوهمند فتح الم بین در دوم فروردین سال 1361 گفت: این عملیات بسیار مهم، موفقیت‌آمیز و تعیین‌کننده در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

شمس‌الدین با بیان اینکه این عملیات برای مردم و رزمندگان روحیه بسیار خوبی بود و امید را برای مردم و رزمندگان به ارمغان آورد افزود: این عملیات و پیروزی در آن برای جمهوری اسلامی در داخل کشور و منطقه ارتقای جایگاه را ایجاد کرد و بعد این عملیات بود که حامیان صدام و شخص او به دنبال صلح و مذاکرات دیپلماتیک به‌واسطه بزرگان منطقه برآمدند.

امام‌جمعه انزلی این عملیات را فرصت بسیار خوبی برای دیپلماسی کشور برشمرد و تصریح کرد: موفقیت در این عملیات در وهله اول باهمت، وحدت، انسجام و هماهنگی بین همه قوای نظامی کشور ایجاد شد و تجربه جدیدی در دفاع مقدس بود و از سویی دیگر فرماندهی در این عملیات از سوی فرماندهان جوان چون شهید صیاد شیرازی، شهید کاظمی و شهید خرازی بود که توانستند با استفاده از این روحیه بالای جوانی و انگیزه و ایمان قوی چنین عملیات موفقیت‌آمیزی را به سرانجام برسانند.

وی فرماندهی فرمانده کل قوا به‌عنوان فرمانده این عملیات را از ویژگی‌های دیگر این عملیات دانست و بیان کرد: قوت قلبی که امام به فرماندهان و رزمندگان داد بیانگر این است که جایگاه امام و ولی امر بسیار اثرگذار در جامعه و سایر موارد است.

شمس‌الدین با اشاره به سخنان رهبری در سال 87 و در سالروز این عملیات افتخار رهبری اظهار کرد: ایشان فرمودند تنها راه سعادت و مردم ایران ادامه همان راه است و حفظ عدالت، وحدت و عزم راسخ و تدبیر و بصیرت در جامعه می‌تواند راهی مؤثر در رفع مشکلات امروز باشد و اگر غیر از این مسیر هر مسیر دیگری برویم قطعاً به موفقیت نمی‌رسیم.

انتهای پیام/و

نظر شما