شناسهٔ خبر: 24706173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت بیرجند:

خرید کالای ایرانی عـِرق ملی می‌خواهد/ یمن گورستان لیبرال دموکراسی غرب شده است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه غربی‌ها با حمایت از جنایات عربستان سعودی علیه کودکان و مردم بی گناه یمن آبروی خود در جهان را بردند و رسوا شدند، گفت: امروز یمن گورستان لیبرال دموکراسی غرب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ( ۳ فروردین) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند با اشاره به 6 فروردین سالروز حمله آل سعود به یمن، گفت: جنایت‌هایی که در این چهار سال آل سعود در یمن مرتکب شدند، روی تمام جنایات کاران جهان را سفید کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست مداران جوان و خام آل سعود ابتدا تصور می‌کردند که دو هفته ای، می‌توانند کار یمن را تمام کنند، افزود: در این جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی حداکثر سوء استفاده را از بی‌تجربگی و خامی سردمداران آل سعود کردند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در این چهار سال بیش از 13 هزار یمنی به شهادت رسیدند، گفت: از این تعداد 2 هزار و 800 نفر کودک و 2هزار زن کشته و بیش از 21 هزار نفر مجروج شدند.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه در حال حاضر مردم یمن در شرایط وخیم و اوضاع بسیار بدی به سر می‌برند، اظهارداشت: مردم یمن آب و غذای کافی ندارند و بدلیل مشکلات بهداشتی که به وجود آمده، وفا در این کشور شیوع پیدا کرده است و بیش از یک میلیون نفر وفا گرفتند.

 

وی گفت: اینها در حالی است که همین غربی‌ها که شعار حمایت از حقوق بشر سر می‌دهند؛ تمام سلاح کشتار مردم یمن را تامین می‌کنند و به عربستان می‌فروشند.

 

آل سعود با جنایت علیه مردم یمن گور خود را می‌کند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه آل سعود خود را پرچمدار اسلام می‌داند اما اینها دست نشانده غرب و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند، گفت: آمریکایی‌ها تا جایی که عربستان برای آنها سودی داشته باشد، به او کمک خواهند کرد و بعد آن هر بلایی را بر سرش خواهند آورد و لذا آل سعود با این جنایات گور خود را می‌کند.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه غربی ها با حمایت از جنایات عربستان سعودی علیه کودکان و مردم بی گناه یمن آبروی خود در جهان را بردند و رسوا شدند، گفت: یمن گورستان لیبرال دموکراسی غرب شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر آبرویی برای لیبرال دموکراسی و حقوق بشر غرب در دنیا باقی نمانده است، افزود: این جنایات آل سعود در یمن به کمک همین آمریکا و رژیم صهیونیسیتی و دیگر کشورهای مستکبر غرب صورت گرفته است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با آغوش باز از سران آل سعود استقبال می‌کند و آنها را می‌دوشد، گفت: آمریکا بیش از 6 هزار موشک به آل سعود فروخته است که با آن مردم بی‌گناه یمن را قتل عام کنند، آمریکا آل سعود را مانند گاو شیرده می‌دوشد، سعودی‌ها با این رفتار در واقع گور خودشان را می‌کنند.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اگر روزی ایران در منطقه تضعیف شود، آمریکا ابتدا پدر آل سعود را در خواهد آورد، افزود: آمریکا در آینده پدر آل سعود را در خواهد آورد.

 

وی با اشاره به جنایات رژیم صهونیستی و آمریکا در منطقه در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، لیبی و سایر کشورهای اسلامی، گفت: اینها برای ایران اسلامی هم توطئه‌های زیادی کشیده بودند که با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم نتوانستند کاری بکنند.

 

چهره منفور آمریکا برای مردم جهان بر ملا شد

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه آمریکا بعد از دوشیدن آل سعود، این گاو شیرده را ذبح خواهند کرد، افزود: این جنایات باعث شده تا چهره منفور آمریکایی‌ها برای مردم جهان بر ملا شود.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع مردم سراسر ایران در حرم امام رضا(علیه السلام) گفت: نامگذاری امسال با شعار اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که دشمنان ما هنوز هم نسبت به تحریم های اقتصادی ناامید نیستند.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به سال«حمایت از کالای ایرانی»، گفت: این شعار از سه جهت باید مورد توجه قرار گیرد، ابتدا مردم که باید با خرید کالای ایرانی از تولید کننده حمایت کنند، دوم خود تولیدکنندگان که باید با تولید محصولات با کیفیت حمایت مردم را به سمت خود جلب کنند و سوم مسئولان که باید با جلوگیری از ورود کالای قاچاق از تولید داخلی حمایت کنند.

 

حمایت از کالای ایرانی عرق ملی می‌خواهد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی عرق ملی می خواهد، اظهارداشت: باید در جامعه فرهنگ سازی شود که خرید کالای ایرانی برای مردم در اولویت باشد.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در زمینه های مختلف دستاوردهای بزرگی داشته است و حتی در حیطه عدالت اجتماعی نسبت به قبل انقلاب بسیار جلوتر رفته است، گفت: در زمینه عدالت اجتماعی هنوز نسبت به آنچه مدنظر و ایده آل است فاصله داریم.

 

وی یکی از موانع مهم بر سر راه پیشرفت کشور را عدم توجه به سیاست های درون زای کشور دانست و گفت: در این زمینه هنوز موفقیتی نداشته ایم و با انچه که باید باشد فاصله داریم.

 

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به دوم فروردین ماه سالروز آغاز عملیات فتح المبین، گفت: این عملیات نقطه عطفی در جنگ تحمیلی شد و علت پیروزی بزرگ ایران اسلامی در این عملیات حضور مردم در جبهه ها و رهبری امام راحل بود.

 

وی گفت: امروز نیز حضور مردم در صحنه های مختلف کشور و پیروی از مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می تواند فتح المبین های زیادی را رقم بزند.

 

امام جمعه موقت بیرجند در خطبه اول نماز با اشاره به برکات ماه رجب، گفت: ماه رجب ماه استغفار و بهار آمرزش گناهان است.

 

حجت الاسلام عبادی گفت: در این ماه عظیم در پیشگاه خداوند استغفار کنیم و از خداوند بخواهیم گناهان ما را ببخشد.

 

 

 

نظر شما